پاراگوای سفارتش را از اورشلیم به تل‌آویو بازگرداند

© Depositphotos.com / Ivgaپاراگوای سفارتش را از اورشلیم به تل‌آویو بازگرداند
پاراگوای سفارتش را از اورشلیم به تل‌آویو بازگرداند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت پاراگوای اعلام کرد که از تصمیم خود مبنی بر انقال سفارتش از تل‌آویو به اورشلیم (بیت المقدس) منصرف شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت خبری اسرائیل، لوئیس آلبرتو کاستیگلیونی، وزیر امور خارجه پاراگوای روز چهارشنبه اظهار داشت که حکومت پاراگوای سه ماه و نیم بعد از انتقال سفارتش از تل‌آویو به اورشلیم (بیت المقدس)، از این تصمیم خود منصرف شده و سفارتش را به تل‌آویو بر میگرداند.

لوئیس آلبرتو کاستیگلیونی: «پاراگوای میخواهد به تلاش‌های دیپلوماتیک منطقه‌ای برای دستیابی به صلح صادقانه و پایدار در خاورمیانه کمک کند.»

وی تصمیم هوراسیو کارتس، رئیس جمهور پیشین پاراگوای مبنی بر انتقال سفارت به اورشلیم را «غیر منطقی» عنوان کرد.

به گفته وی، پاراگوای از تصمیم خود مبنی بر انقال سفارتش از تل‌آویو به اورشلیم منصرف شده و کشورش بلافاصله این مکان دیپلوماتیک را به تل‌آویو بر میگرداند.

مقامات اسرائیلی به این تصمیم پاراگوای به شدت واکنش نشان دادند. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل: «اسرائیل به شدت مخالف این تصمیم مقامات پاراگوای است و این تصمیم سایه سنگینی بر روابط بین دو کشور خواهد گذاشت.»

نتانیاهو برای جدی جلوه دادند تصمیم خود، سفیر اسرائیل در پاراگوای را برای مشوره فراخواند. علاوه براین گفته میشود که وی فرمان بستن سفارت اسرائیل در آسونسیون را به وزارت امور خارجه اسرائیل داده است.

قابل یادآوری است، دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور امریکا، در سخنرانی ۶ دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم آمادگی بگیرد. 

پاراگوای ۳۱ اپریل سال روان، اندکی بعد از امریکا و گواتمالا، سفارتش را از تل‌آویو به اورشلیم (بیت المقدس) انتقال داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала