حمله جنگجویان جبهه النصره به ولایت حماه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر حمله جنگجویان جبهه النصره به ولایت حماه
حمله جنگجویان جبهه النصره به ولایت حماه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حملات راکتی جنگجویان گروه ترویستی جبهه النصره به مناطق مسکونی ولایت حماه ۳۹ کشته و زخمی برجا گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال الکسی سیگانکوف، رئیس مرکز روسی آشتی بین طرف های درگیر در سوریه در یک نشست خبری اظهار داشت که در نتیجه حملات راکتی جنگجویان گروه ترویستی «جبهه النصره»* به مناطق مسکونی شهر محرده ولایت حماه، ۹ غیرنظامی به شمول ۳ کودک کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر زخمی شده اند.

جنرال الکسی سیگانکوف: «جنگجویان گروه تروریستی "هیئت تحریر شام"* که پیشتر به نام "جبهۀ النصره"* یاد میشد، از مواضع تشکیلات مسلح غیرقانونی "جیش الضا» ۱۰ راکت را به مناطق مسکونی شهر محرده ولایت حماه شلیک کردند. در نتیجه این حمله ۹ غیرنظامی به شمول ۳ کودک کشته و بیش از ۳۰ تن دیگر زخمی شده اند.»

این در حالی است که چندی پیش، مرکز روسی آشتی بین طرف های درگیر در سوریه اعلام کرده بود که هزاران جنگجوی گروه تروریستی «هیئت تحریر شام»* با سلاح های سنگین و وسایل نقلیه زرهی در ولایت ادلب سوریه متمرکز شده اند و برای حمله به مناطق تحت کنترول نیروهای دولتی سوریه آمادگی میگیرند.

یادآوری میکنیم، که درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ ۲۰۱۱ بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت ۲۲۰ هزار تن کشته شده اند.    

گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در سال ۲۰۱۴ با تصرف شهرهای بزرگی در سوریه و عراق، از جمله رقه و موصل ادعای "خلافت" کرد. در همان سال امریکا و متحدین اش، بدون موافقت دولت سوریه عملیات مشترک نظامی علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه و عراق را آغاز کردند.      

روسیه از سپتمبر ۲۰۱۵ بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا میکند.

* گروه های تروریستی ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала