طرح ایالات متحده برای مبارزه با تروریستان در ادلب

© AP Photo / Hussein Mallaطرح ایالات متحده برای مبارزه با تروریستان در ادلب
طرح ایالات متحده برای مبارزه با تروریستان در ادلب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات نظامی امریکا میگویند که واشنگتن آماده است طرح خود برای مبارزه با تروریستان در ادلب را ارائه کند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال جوزف دانفورد، ستر درستیز امریکا میگوید که ایالات متحده آماده است طرح خود برای مبارزه با تروریستان در ادلب را ارائه نماید، اما آماده نیست تا در این موضوع با روسیه همکاری کند.

در خبرنامه ای وزارت دفاع امریکا آمده است: «نظامیان امریکایی معتقد هستند که روش های موثرتری برای انجام عملیات ضد تروریستی وجود دارند، که کاراتر از عملیات گسترده معمولی در ادلب میباشد.»

به گفته وی، منظور امریکا از همکاری نیست، بلکه منظور اش استفاده از نیروهای امریکایی و وسایل کشفی برای شناسایی توریست ها — حتی در محیط شهری — و نابودی آنها با کمترین تلفات در بین مردمان غیرنظامی میباشد.»

وی افزود که از زمان آغاز بحران ادلب تاکنون با جنرال والری گراسیموف، همتای روس اش صحبت نکرده است و قصد ندارد با او تماس بگیرد.

علاوه براین در خبرنامه پنتاگون آمده است، که بر بنیاد ارزیابی آنها حدود ۲۰-۳۰ هزار تروریست وارد ولایت ادلب شده اند تا خود را در میان صدها هزار نفری که برای نجات از خشونت به مناطق دیگر فرار کرده اند، پنهان کنند.

گفتنی است، امریکا و متحدان اش مخالف عملیات نظامی در ادلب هستند که اردوی سوریه  تحت حمایت قوای هوایی روسیه ممکن است به انجام برساند. وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که چندین موضع تروریست ها در این ولایت بمباران شده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز چهارشنبه (۵ سپتمبر) ضمن اینکه وضعیت ادلب را «بسیار غم‌انگیز» عنوان کرد گفت که در صورت آغاز خونریزی در ولایت ادلب سوریه، تمام جهان و ایالات متحده امریکا «بسیار عصبانی» خواهند شد.

از سوی دیگر، ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه میگوید که‌ بشار اسد گفته است که در حال حاضر بازپس‌گیری ادلب یکی از اولویت ها میباشد و این امر یا با صلح یا با اقدام نظامی انجام خواهد گرفت.

یادآوری میکنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جریان سخرانی خود در نشست سه جانبه روسیه، ترکیه و ایران، خواستار اعلام آتش بس در ولایت ادلب و پایان حملات به این ولایت شد.

اردوغان: «در مورد بمباران؛ معتقد هستم که اعلام آتش بس مفید واقع میشود، زیرا مردم ادلب بسیار رنج میبرند، بمباران تهدید جدی برای غیرنظامیان است. و این سبب بروز موج جدید مهاجرت خواهد شد. در نهایت آنها به مرزها ما باز خواهند گشت. نبابراین از یک سو باید آتش بس اعلام گردد و از سوی دیگر باید اقدامات جدی در مبارزه با تروریسم اتخاذ شود.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала