اردوغان دمشق را به آمادگی برای حملهٔ گسترده بر ادلب متهم کرد

© AFP 2023 / Adem Altanاردوغان دمشق را به آمادگی برای حملهٔ گسترده بر ادلب متهم کرد
اردوغان دمشق را به آمادگی برای حملهٔ گسترده بر ادلب متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور ترکیه گفته است که مقامات سوریه به رهبری بشار اسد تحت نام دروغین مبارزین با تروریزم، برای حملهٔ گسترده بر ولایت ادلب آمادگی می‌گیرند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی "وال استریت جورنال" روز دوشنبه (۱۰ سپتمبر) در نسخه الکترونیکی این روزنامه به نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نوشته است که مقامات سوریه به رهبری رئیس جمهور بشار اسد تحت نام دروغین مبارزه با تروریزم، برای حملهٔ گسترده بر ولایت ادلب آمادگی می‌گیرند، که مسوولیت جلوگیری از آن چنانکه به دوش غرب است، به دوش روسیه و ایران نیز می‌باشد.

اردوغان اسد را به " آمادگی همراه با تمام متحدین‌اش برای حملهٔ گسترده بر ادلب، جایی که حدود سه میلیون نفر زندگی دارند و یکی از پناهگاه‌های امن‌تر برای مهاجرت داخلی سوری‌ها است" متهم نموده است.

اردوغان افزوده است: "رژیم اسد تلاش می‌کند تا این حملهٔ قریب‌الوقوع را به‌عنوان نیازی برای مقابله با تروریزم، توجیه کند. اینجا نباید اشتباه شود: هیچ کشور دیگر از چنین نیاز بهتر از ترکیه آگاه نیست، ترکیه‌یی که آسیب زیادی پس از حملات تروریستی دیده و جنگ در سوریه باعث صادر نمودن خطر و تهدید به تمام منطقه شده است".

اردوغان: ترکیه از مبارزه با ترویزم در سوریه قاطعانهٔ حمایت می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: ترکیه از مبارزه با ترویزم در سوریه قاطعانهٔ حمایت می‌کند

به باور وی، دلایل دمشق "دلایل دروغین" می‌باشند. اردوغان گفت: "نباید مردم بی‌گناه زیر نام مبارزه با تروریزم قربانی شوند، این کار تنها باعث بوجود آمدن لانه‌های جدید تروریزم و افراط گرایی می‌شود. برخاستن داعش* علت نه، بلکه نتیجهٔ آنچه در سوریه می‌گذرد است. جامعه جهانی باید از چنین خشونت جلوگیری کند تا به از ریشه‌کشیدن تروریزم جلوگیری شود".

وی از جامعه جهانی خواست تا "مسوولیت شان در رابطه با حملهٔ بر ادلب، بپذیرد". رئيس جمهور ترکیه با اشاره به این که ترکیه ۳.۵ میلیون مهاجر سوریه را پذیرفته است، افزود: "مسوولیت جلوگیری از خونریزی بعدی تنها بر دوش غرب نیست. شرکای ما در روند آستانه — روسیه و ایران — نیز به همان اندازه مسوول پیشگیری از این فاجعه انسانی می‌باشند".

قابل ذکر است که روز جمعه گذشته در تهران نشست سه جانبه روسیه — ایران — ترکیه درمورد حل و فصل بحران در سوریه برگزار شد. مسکو، تهران و انقره توافق نمودند تا تلاش‌ها برای دفاع از مردم ملکی و بهبود وضعیت بشری در سوریه را ادامه دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала