جاپان پیشنهاد صلح پوتین را رد کرد

© Sputnik / Mikhael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر جاپان پیشنهاد صلح پوتین را رد کرد
جاپان پیشنهاد صلح پوتین را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جاپان تا زمانی که اختلافات ارضی حل و فصل نگردد، برای امضای یک معاهده صلح با روسیه وارد مذاکره نمی شود.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را دبیر کل کابینه جاپان، یوشیدا سوگا در مورد پیشنهاد رئیس جمهور روسیه در " اجلاس اقتصادی شرق" مبنی بر امضای موافقتنامه صلح با جاپان ابراز داشت.
وی گفت دولت جاپان از هرگونه ابراز نظر در مورد پیشنهاد ولادیمیر پوتین خودداری می کند.
پیشتر رئیس جمهوری روسیه به نخست وزیر جاپان پیشنهاد کرد تا بدون هیچ پیش شرطی تا پایان سال جاری پیمان صلح بین دو کشور امضاء شود تا مذاکرات برای حل مسائل مورد اختلاف دو طرف آغاز شود.
روسیه و جاپان با گذشت بیش از 70سال از جنگ جهانی دوم، هنوز موافقتنامه صلح امضا نکرده اند زیرا توکیو امضای موافقتنامه را مشروط به واگذاری جزایر کوریل جنوبی کرده است که در پایان جنگ به تصرف نیروهای شوروی درآمد و روسیه نیز وضعیت کنونی را به عنوان پیامدهای جنگ جهانی دوم تمام شده و غیرقابل بازگشت می داند.
مسکو بارها اعلام کرده است که حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل جنوبی قابل تردید نیست و نتایج کنفرانس یالتا، بیانیه پتسدام و برخی دیگر از اسناد را موید این موضع خود می داند.
جزایر کوریل جنوبی شامل کوناشیر، ایتوروپ، هابومای و شیکوتان از یک سو به دلیل برخورداری از منابع نفت و گاز و نیز ذخایر آبزیان و از سوی دیگر واقع شدن در اقیانوس آرام از موقعیت راهبردی برای روسیه و ژاپن برخوردار است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала