رویکرد جاپان برای بستن پیمان صلح با روسیه

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaرویکرد جاپان برای بستن پیمان صلح با روسیه
رویکرد جاپان برای بستن پیمان صلح با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر جاپان، اعلام کرد مسکو و توکیو باید برای پیشروی در مسئله انعقاد پیمان صلح، از بی اعتمادی به یکدیگر باید دست بکشند .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری کیودو، شینزو آبه، نخست وزیر جاپان گفت:" باید تفاهم متقابل بین ملت های روسیه و جاپان به پیش برده شده و محیط لازم برای حل مسئله فراهم شود".
دیروز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی تحت عنوان"خاور دورـ گسترش امکانات" در چارچوب همایش اقتصادی شرقی پیشنهاد انعقاد پیمان صلح بین روسیه و جاپان را مطرح ساخت.
به گزارش اسپوتنیک، رهبرروسیه پیشنهاد کرد پیمان صلح بین روسیه و ژاپن که هفتاد سال است درباره آن مذاکرات جریان دارد، تا آخر سال جاری میلادی بدون مطرح ساختن هیچگونه قید و شرطی منعقد شود.
پوتین جاپان را "شریک طبیعی" روسیه نامیده و بر تمایل خود برای پیشبرد روابط تمام و کمال با توکیو تاکید کرد.
نخست وزیر جاپان بنوبه خود اعلام کرده بود مسکو و توکیو باید ایجاد مشکلات برای فرزندان و نوه های خود را قطع کنند که از بن بست به وجود آمده برای نسل قبلی ناشی شده است.
شایان ذکر است که جاپان همواره بازگرداندن 4 جزیره کوریل جنوبی (اینتوروپ، کوناشیر، شیکوتان و هابومای) را که طبق نتایج جنگ دوم جهانی به روسیه واگذار شده، به عنوان شرط انعقاد پیمان صلح با مسکو مطرح کرده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала