رهبر حوثی ها جانشین اش را تعیین کرد

© REUTERS / Khaled Abdullahرهبر حوثی ها جانشین اش را تعیین کرد
رهبر حوثی ها جانشین اش را تعیین کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حوثی‌های یمن جانشین اش را در صورت کشته شدن مشخص نمود.

دفع حمله حوثی ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
دفع حمله حوثی ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از الشرق الأوسط ،عبدالملک الحوثی  رهبر جنبش شیعه انصار الله (حوثی ها) در یمن، که علیه پشتیبانان رئیس جمهور و ائتلاف به رهبری ریاض در حال مبارزه است، کاکایش عبدالکریم الحوثی را به عنوان جانشین اش پس از مرگش انتخاب کرد.

بر اساس این گزارش، رهبر حوثی ها بر روی سناریوهای مختلف در صورت قتل خود کار کرده و کاکایش را برای هدایت همه کارهای اصلی در صنعا و سایر ولایت های یمن منصوب کرده است و تنها وظایف جزئی را بر عهده برادرزاده خود محمد علی الحوثی رئیس فعلی شورای عالی انقلاب گذاشته است.
یادآوری می کنیم، که رهبر حوثی ها پس از کشته شدن صالح ال ساماد، رئیس پیشین شورای عالی سیاسی جنبش حوثی ها در نتیجه حملۀ هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در شهر حدیده در ماه اپریل به دنبال جایگزینی برایش می‌گردد.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه «انصارالله» و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد پذیرش جامعه بین المللی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. ظاهراً ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را زیر کنترل دارند به طور غیر رسمی پشتیبانی می کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала