کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند

CC0 / Pixabay / کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند
کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی رئیس جمهور روسیه، بر عدم وابستگی کشورها بر دالر تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه در برنامه "مسکو، روسیه، پوتین" اظهارداشت، حالا کشورهای زیاد باید در جستجوی جایگزینی دالر باشند.

پایان سلطه جهانی دالر نزدیک است - اسپوتنیک افغانستان
پایان سلطه جهانی دالر نزدیک است
وی در ادامه افزود، تعداد فزاینده ای از کشورها در آسیا و اروپا به دنبال جایگزین دالر ایالات متحده به عنوان یک ارز دیگر می باشد.
به نقل از ایشان، دالر امریکا برای دهه ها به عنوان تبدیل ذخیره جهانی مورد استفاده قرار گرفته است و هم اکنون این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد.
پسکوف گفت: " ناگهان، کشوری که تولید کننده دالر آمریکا است، گاه های بر میدارد که موجب از دست رفتن اعتماد درخصوص تبدیل ذخیره بسیاری از کشورها، نه تنها در شرق بلکه در اروپا نیز می شود. باید در این ارتباط خوب فکر کرد. به حداقل رساندن وابستگی به دالر امریکا یک امر ضروری است".
گقتنی است، طی سه ماه اخیر قیمت دالر در کشورهایی چون ایران و ترکیه و روسیه با افزایش قابل ملاحظه ای مواجه شده است. در این راستا برخی کشور ها چون ایران و عراق به مبادلات غیردالری روی آورده اند. از سوی دیگر قیمت نفت در جهان رو به افزایش است. هفته گذشته قیمت یک بیلرنفت اوپک دیروز به 76 دالر و 32 سنت رسید، در حالی که قیمت این شاخص در روز پیش از آن 75 دالر 77 سنت بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала