امریکا سفیر فلسطین را اخراج کرد

© Fotolia / Wasin Pummarinواشنگتن
واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده پس از قطع کمک های خود به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(آنروا) ، این بار سفیر فلسطین را اخراج کرد.

اسپوتنیک به نقل از المیادین، حسام زملط سفیر فلسطین در امریکا به این شبکه گفت، مقامات امریکائی از خانواده وی خواسته اند فورا این کشور را ترک کنند.
وی تصریح کرد: مقام های امریکائی ویزای خانواده اش را باطل و حساب های بانکی آنها را بستند.

فلسطین: تصمیم ترامپ اعلام جنگ است - اسپوتنیک افغانستان
فلسطین: تصمیم ترامپ اعلام جنگ است
دولت 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری امریکا ماه گذشته به طور رسمی تعطیلی دفتر هیات دیپلماتیک فلسطین در واشنگتن را اعلام کرد و این اقدام را با بهانه مذاکره نکردن مستقیم مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم اسرائیل دانست.
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا با صدور بیانیه‌ای گفت: مقامات سازمان آزادی‌بخش فلسطین پیش از اطلاع از طرح صلح امریکا از آن انتقاد کردند و حتی حاضر نشدند با دولت واشنگتن مذاکره کنند.
جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری امریکا نیز با صراحت اعلام کرد: تا زمانی که فلسطینی ها به دور میز مذاکره با اسرائیل حاضر نشوند، دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در امریکا بازگشایی نخواهد شد.
این اقدام امریکا ماه ها پس از قطع کمک 300 میلیون دالری واشنگتن به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی صورت می گیرد.
ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودمختار دوشنبه گذشته در واکنش به بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در امریکا گفت: این موضوع بار دیگر ثابت کرد، واشنگتن نماینده انحصاری و حافظ منافع اسرائیل در هر نقطه از جهان است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала