افزایش شمار قربانیان " پادشاه توفان ها" در فیلیپین

© AFP 2023 / Jj Landinginافزایش شمار قربانیان " پادشاه توفان ها" در فیلیپین
افزایش شمار قربانیان   پادشاه توفان ها در فیلیپین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های خبری از افزایش تلفات جانی توفان «مانگخوت» در فیلیپین خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Rappler، توفان سهمگین «مانگخوت» که روز گذشته در فیلیپین به وقوع پیوست تاکنون 65 کشته در این کشور بر جای گذاشته است.
بر اساس اعلام این رسانه، تعداد زیادی نیز بر اثر این توفان زخمی شده اند.
این توفان با سرعت 185 کیلومتر در ساعت مناطقی از شمال فیلیپین به ویژه جزیره «لوزان» را خساره مند ساخت و به سمت چین و هنگ کنگ در حال حرکت است.
توفان سهمگین «مانگخوت» همچنین موجب رانش زمین نیز شده است.
این توفان هم اکنون مسیر خود را به سمت هنگ‌کنگ و سواحل چین تغییر داد و هنگام عبور از دریای چین جنوبی بر شدت آن افزوده شد.
مانگخوت که سرعت آن گاهاً به بیش از 200 کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد، قویترین طوفانی است که در یک سال گذشته بر منطقه جنوب شرق آسیا وزیده است.
بیش از 100 میلیون نفر در ولایت گوانگزی ساکن هستند که پیش از ورود توفان منگهوت، حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر از ساکنان آن، محل زندگی خود را ترک کردند.
توفان منگهوت از اواسط هفته گذشته وارد فیلیپین شد و علاوه بر جاری شدن سیل و رانش زمین،65 قربانی و ده ها زخمی بر جای گذاشت.
اداره هواشناسی هنگ کنگ روز گذشته این توفان را «پادشاه توفان ها» نامید و اعلام کرد بیش از 48 هزار قایق ماهیگیری در سواحل پهلو گرفتند و اجازه صید به آنها داده نشد. همچنین 29 هزار پروژه ساخت و ساز و 640 سایت گردشگری در هنگ کنگ و ماکائو تعطیل شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала