کوبا: مسکو در حمله "به مغز دیپلمات های امریکایی" مقصر نیست

© AP Photo / Desmond BoylanЗдание посольства США в Гаване, Куба
Здание посольства США в Гаване, Куба - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوبا ادعای دست داشتن روسیه در حملات صوتی به دیپلمات های امریکا را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس شورای دولتی و شورای وزیران کوبا "میگل دیاز کانل" ادعای شبکه تلویزیونی ان. بی. سی. نیوز امریکا را مبنی بر این که روسیه در حملات صوتی به دیپلمات های آمریکایی در کوبا دست داشته است، بی اساس خواند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا هاوانا برای چنین اقداماتی از روسیه خواهان توضیحات شده است یا خیر، گفت این غیر ممکن است. اصول اخلاقی به ما این اجازه را نمی دهد که از دیگران بپرسیم که آیا بر دیگران حمله نموده اند ؟
وی گفت، همه این صحبت ها جز گمانه زنی هایی توهم آمیز چیز دیگری نیست. گزارشی که این شبکه امریکایی در رابطه با ماجرای مرموز مشکلات جسمی دیپلمات های امریکایی در کوبا ضد روسیه منتشر کرد، یک بازی خطرناک است.
هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه امریکا تاکید کرد: مقامات ایالات متحده به تحقیقات خود درباره دلایلی که در زمینه وضعیت سلامتی دیپلمات‌های ادر کوبا وجود دارد، ادمه می‌دهند. 

حمله صوتی به دیپلماتهای امریکایی در کوبا - اسپوتنیک افغانستان
حمله صوتی به دیپلماتهای امریکایی در کوبا

وی افزود: تا به این لحظه ما دلیل این مشکل را نمی‌دانیم و هیچ فرد یا گروهی را مسؤول این قضیه اعلام نکرده‌ایم. این اظهارنظر ناوئرت در واکنش به گزارش شبکه NBC بود.
پیشتر شبکه ان.بی.سی. نیوز امریکا گزارش داد در تحقیقاتی که در قضیه مشکوک مشکلات جسمانی دیپلمات های امریکایی در کوبا و چین صورت می گیرد، روس ها اصلی ترین مظنون هستند. ان بی سی نیوز با استناد به اظهارات چندین خبرچین ناشناس اعلام کرد طبق شنودهایی که پلیس فدرال امریکا (اف بی آی) و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) انجام داده اند، روسیه در صدر فهرست مظنونان این ماجرا قرار دارد. با این حال، ان.بی.سی. نیوز تصریح کرد این یافته ها اسناد و شواهد کافی نیستند تا واشنگتن بتواند با استفاده از آنها روسیه را متهم کند.
ماجرای پرسر و صدای «استفاده از سلاح صوتی ضد دیپلمات های امریکایی» در کوبا تابستان گذشته بلند شد. دولت امریکا مدعی شده است علاوه بر احتمال حملات صوتی، احتمال های مختلف از جمله حمله ویروسی را به دیپلمات های این کشور در کوبا به عنوان علت بیماری ناشناخته چندین دیپلمات بررسی می کند. مقامات کوبا نیز هرگونه دخالت در این ماجرای عجیب و غریب را تکذیب می کنند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала