حکمتیار: رئیس جمهور آینده کسی خواهد بود که حزب اسلامی از وی حمایت کند

© Photo / ریاست فرهنگی حزب اسلامیحکمتیار: رئیس جمهور آینده کسی خواهد بود که حزب اسلامی از وی حمایت کند
حکمتیار: رئیس جمهور آینده کسی خواهد بود که حزب اسلامی از وی حمایت کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان با اشاره به اینکه تا هنوز در مورد کاندید ریاست جمهوری تصمیم نگرفته است، گفت:”رئیس جمهور آینده کسی خواهد بود که حزب اسلامی از وی حمایت کند.”

به گزارش اسپوتنیک،؛ رهبر حزب اسلامی افغانستان در دیدار با بزرگان ولسوالی خاک جبار گفت: در شرایط فعلی ادامهء جنگ به نفع کشور ما نیست؛ بلکه به نفع دشمنان داخلی و بیرونی افغانها است. در این جنگ تنها افغانها کشته می شوند و خانه های افغانها ویران می گردد.
حکمتیار افزود: در جنگ فعلی 99 درصد مردم افغانستان کشته می شوند و از آن میان تنها یک نفر از خارجی ها شامل است ازاین رو معلوم است که جنگ فعلی به نفع افغانها نه، بلکه به نفع خارجی ها است.
وی گفت: ما جنگ را تحریم می کنیم، جنگ فعلی به نفع کشور ما نیست، بلکه صلح به نفع کشور مااست و ما باید یک کشور آزاد، مستقل و عاری از جنگ داشته باشیم. 

آموزش داعشیان توسط حزب اسلامی حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
آموزش داعشیان توسط حزب اسلامی حکمتیار

حکمتیار اضافه کرد: دولت در تآمین امنیت ناکام و از توان اداره کشور عاجز است. مردم باید در تآمین امنیت مناطق شان اقدام نمایند و ولسوالی خاکجبار باید به عنوان ولسوالی صلح و امن شناخته شود.
رهبر حزب اسلامی افزود: ما در این حکومت سهیم نیستیم، هنوز حکومت در دست حریف و رقیب ما است و نباید از حزب اسلامی به اندازه یک دولت انتظار داشته باشیم.
وی اضافه نمود: ما هنوز در حالت مبارزه قرار داریم، فقط سنگر خود را تغییر داده ایم، خود را د راه جهاد و مبارزه همچنان مکلف میدانیم و به مبارزه خود ادامه میدهیم.
حکمتیار علاوه نمود: انتخابات پیشرو باید از انتخابات گذشته فرق داشته باشد، در این انتخابات ما اجازه نمیدهیم که تقلب صورت بگیرد و جلو تقلب را حتمآ می گیریم.
وی گفت: انتخابات باید طوری برگزار شود که در نتیجه آن جنگ مهار گردد، صلح سرتاسری تآمین شود و همچنان یک حکومت شایسته و پارلمان معتبر تشکیل شود.
رهبر حزب اسلامی بیان داشت: ما خواهان انتخابات شفاف و عادلانه هستیم، احزاب سیاسی بخاطر شفافیت انتخابات طرح مشترک خود را پیشنهاد نمودند و ما امید وار هستیم که این طرح پذیرفته شود.
آقای حکمتیار از مردم خواست که در انتخابات سهم فعال بگیرند، به افراد مؤمن و متعهد به اسلام رأی دهند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала