شمار تروریست های داعشی در افغانستان اعلام شد

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر شمار تروریست های داعشی در افغانستان اعلام شد
شمار تروریست های داعشی در افغانستان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واسیلی نبنزنیا، نماینده روسیه در سازمان ملل گفته است که؛ شمار تروریست‌های وفادار به داعش در افغانستان به‌زودی به 10 هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش اسپوتنیک،واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، روز گذشته در حاشیه نشست شورای امنیت هشدار داد که شمار تروریست‌های وفادار به گروه داعش در افغانستان در حال افزایش است و شمار اعضای این سازمان تروریستی می‌تواند به‌زودی به 10 هزار نفر نیز برسد.
نبنزیا گفت: "در حال حاضر توجه به فعالیت‌های تروریستی شاخه داعش در افغانستان متمرکز است. شمار تروریست‌ها این سازمان در حال افزایش است و بنا به اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، تعداد آن‌ها می‌تواند به زودی به 10 هزار نفر برسد". 

سرویس امنیت فدرال روسیه، درآمد سالانه داعش را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
سرویس امنیت فدرال روسیه، درآمد سالانه داعش را اعلام کرد

نبنزیا اشاره کرد که روسیه نگران تلاش‌هایی است که داعش برای رسیدن به یک توافق با طالبان و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی منطقه صورت داده است. وی افزود که داعش با جنبش ترکستان اسلامی پیوندهای خود را محکم کرده است.
نبنزنیا با ابراز نگرانی از فعالیت‌های گروه داعش در افغانستان گفت:"گروه داعش توانسته حضورش را در مناطق شرقی کشور حفظ کند؛ این گروه مسؤولیت دست کم هشت حمله انتحاری را در ولایت ننگرهار به عهده گرفت به شمول دو حمله در شهر کابل و یک حمله در شهر گردیز. این گروه همچنان به جنگ در برابر طالبان در مناطق شرقی ادامه دادند؛ جنگ های شدید میان دو طرف در ولایت های کنر و ننگرهار گزارش شده است."
وی همچنین افزود که باید مکانیسم‌های تحریمی شورای امنیت سازمان ملل را حمایت کرد. نماینده روسیه در سازمان ملل اشاره کرد که چنانچه تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی با یکدیگر متحد شود، نبرد با داعش در افغانستان مؤثرتر خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала