شایگو: مسوولیت سقوط طیاره و مرگ نظامیان روسی به‌دوش اسرائیل است

© Sputnik / Alexei Druzhininشایگو: مسوولیت سقوط طیاره و مرگ نظامیان روسی به‌دوش اسرائیل است
شایگو: مسوولیت سقوط طیاره و مرگ نظامیان روسی به‌دوش اسرائیل است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه طی تماس تلفونی با وزیر دفاع اسرائیل گفته است که اقدامات غیرمسوولانۀ نیروهای هوایی اسرائیلی منجر به فاجعه‌یی شد که جان 15 نظامی روسی را گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با نشر یک خبرنامه، نوشته است که سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه طی تماس تلفونی با اویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، گفته است که مسوولیت سقوط طیارۀ نظامی ایل — 20 روسیه و مرگ 15 تن نظامی که خدمه این طیارۀ بودند، کاملاً به دوش اسرائیل می‌باشد.

خبرنامه می‌افزاید که شایگو به همتای اسرائیلی اش خاطر نشان ساخته است که در نتیجۀ اقدامات غیرمسوولانۀ نیروهای هوایی — نظامی اسرائیل، پانزده نظامی سرنشین طیارۀ ایل — 20 جان‌های شان را از دست دادند.

وزیر دفاع روسیه گفته است: "باوجود توافقنامه با اسرائیل مبنی بر جلوگیری از وقوع حادثات خطرناک، به فرماندهی نیروهای روسی تنها یک دقیقه قبل از انجام حملۀ هوایی توسط جنگنده‌های اف — 16 اسرائیلی، اطلاع داده شد".

راکت اس – 200 سوریه طیارۀ نظامی روسی را سقوط داد - اسپوتنیک افغانستان
راکت اس – 200 سوریه طیارۀ نظامی روسی را سقوط داد

وزارت دفاع روسیه اطلاع داده است که 17 سپتمبر حوالی ساعت یازده شب (به وقت مسکو) ارتباط با طیارۀ روسی ایل — 20 که به پایگاه هوایی حمیمیم در حال بازگشت بود، قطع شد. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این طیاره با 15 تن خدمه پرواز در فاصله 35 کیلومتری از سواحل بحیرۀ مدیترانه قرار داشت.

چنانکه در وزارت دفاع روسیه گفته اند، در عین زمان چهار جنگندۀ اف — 16 اسرائیلی، بر ولایت لاذقیه سوریه حملات هوایی انجام می‌دادند، و از کشتی نظامی فرانسوی اوورن (Auvergne) نیز راکت پرتاب می‌شد.

در وزارت دفاع روسیه خاطر نشان ساخته اند که طیارۀ‌های اسرائیلی قصداً در منطقه لاذقیه وضعیت خطرناک ایجاد نمودند، ابزارهای کنترول هوایی اسرائیل از قبل طیارۀ ایل — 20 را دیده بودند، زیرا طیارۀ مذکور در حال فرود آمدن بود.

علاوه بر این، اسرائیل از انجام عملیات هوایی در منطقه لاذقیه به فرماندهی نیروهای روسی در سوریه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه این اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل را یک اقدامت خصمانه خوانده است و به خود حق انجام اقدامات بالمثل را داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала