نماینده سوریه: اسرائیل عملیات ویژه را به خاطر ترک روسها از سوریه انجام داد

CC BY-SA 3.0 / Kirill Naumenko / Russian Air Force Ilyushin Il-20نماینده سوریه: اسرائیل عملیات ویژه را به خاطر ترک روسها از سوریه انجام داد
نماینده سوریه: اسرائیل عملیات ویژه را به خاطر ترک روسها از سوریه انجام داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده پارلمان سوریه گفت، که نیروهای اسرائیلی هواپیمای روسی را به خاطر مختل نمودن شرایط در ادلب سرنگون نمودند.

واکنش پوتین به سقوط طیارۀ روسی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
واکنش پوتین به سقوط طیارۀ روسی در سوریه
به گزارش اسپوتنیک، صفوان قربی معاون پارلمان سوریه گفت:- "نخست، اینکه اسرائیل هواپیمای ایل-20 روسیه را برای اینکه روسیه را به ترک سوریه مجبور کند، سرنگون کرد. دوم، اینکه می خواست توافقنامه ای که بین روسای جمهور روسیه و ترکیه دیروز در سوچی به تصویب رسیده بود را از بین ببرد".

صفوان اشاره کرد، که دیروز توافق منحصر به فردی میان روسای جمهور روسیه و ترکیه به تصویب رسید که پیش از آن ترکیه نگران وضعیت انسانی در ادلب بود.

صفوان قربی نماینده مجلس سوریه خاطر نشان کرد، که این اقدامات نیروهای اسرائیلی با توجه به این که بیشتر نیروهای نظامی روسیه در این بخش سوریه هستند، غیرقابل پذیرش است.

معاون پارلمان سوریه در ادامه گفت:- "عملیات ویژه ای نیروهای اسرائیلی برای پایان دادن حضور نظامی روسیه در سوریه به خوبی انجام شد و اسرائیل مسیر خط هوایی هواپیمای روسیه را به خوبی زیر نظر داشت و هواپیمای اسرائیلی به طورعمدی در پشت بدنه هواپیمای روسی پنهان شده بود و بسیار به پستی از پشت زیر حمله قرار داد".

یادآوری می کنیم، که وزارت دفاع روسیه اطلاع داده بود، که 17 سپتمبر حوالی ساعت یازده شب (به وقت مسکو) ارتباط با هواپیمای روسی ایل — 20 که به پایگاه هوایی حمیمیم در حال بازگشت بود، قطع شد. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این هواپیما با 15 تن خدمه پرواز در فاصله 35 کیلومتری از سواحل بحیرۀ مدیترانه قرار داشت.

چنانکه در وزارت دفاع روسیه گفته اند، در عین زمان چهار جنگندۀ اف — 16 اسرائیلی، بر ولایت لاذقیه سوریه حملات هوایی انجام می ‌دادند، و از کشتی نظامی فرانسوی اوورن (Auvergne) نیز راکت پرتاب می‌ شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است، که هواپیماهای اسرائیلی قصداً در منطقه لاذقیه وضعیت خطرناک ایجاد نمودند، ابزارهای کنترل هوایی اسرائیل از پیش هواپیمای ایل — 20 را دیده بودند، زیرا هواپیمای مذکور در حال فرود آمدن بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала