نتانیاهو به خاطر سرنگونی ایل-20 با پوتین ابراز همدردی و سوریه را متهم کرد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر نتانیاهو به خاطر سرنگونی ایل-20 با پوتین ابراز همدردی و سوریه را متهم کرد
نتانیاهو به خاطر سرنگونی ایل-20 با پوتین ابراز همدردی و سوریه را متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با رئیس جمهوری روسیه به خاطر سرنگونی ایل-20 ابراز همدردی و مدعی شد که دمشق مسئول سرنگون شدن هواپیمای روسی بر فراز شهر لاذقیه است.

نماینده سوریه: اسرائیل عملیات ویژه را به خاطر ترک روسها از سوریه انجام داد - اسپوتنیک افغانستان
نماینده سوریه: اسرائیل عملیات ویژه را به خاطر ترک روسها از سوریه انجام داد
به گزارش اسپوتنیک، دفتر نخست وزیر اسرائیل نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در یک تماس تیلیفونی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خاطر مرگ خدمه های هواپیمای جاسوسی روسیه ایل-20 ابراز همدردی و مید شد که مسئول سرنگونی این هواپیمای روسی دمشق است.

با این حال، نتانیاهو در این گفتگوی تیلیفونی با پوتین بر اهمیت هماهنگی‌های امنیتی اسرائیل و روسیه برای جلوگیری از کشته شدن افراد دو طرف طی سه ماهه اخیر تأکید کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل به رئیس جمهوری روسیه گفته است، که اسرائیل مصمم به ممانعت از گسترش حضور نظامی ایران در سوریه و ارسال تسلحیات از سوی تهران به حزب‌الله است.

نتانیاهو به پوتین گفته است، که اسرائیل آماده ارائه همه جزئیات تحقیقات انجام شده درباره حادثه سرنگون شدن هواپیمای روسی است. نتانیاهو همچنین پیشنهاد داده است، که فرمانده نیروی هوایی این کشور با همه اطلاعات در پیوند به این حادثه به مسکو برود.

یادآوری می کنیم، که در پی سرنگون شدن یک هواپیمای حامل نظامیان روسی بر فراز لاذقیه در تعقیب و گریز شب گذشته پدافند هوایی سوریه و جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی، مقام های روسی دولت اسرائیل را متهم به سرنگونی این هواپیما نمودند.

به گفته منابع نظامی روس، جنگنده‌های اسرائیلی در تجاوز هوایی شب گذشته به لاذقیه، برای در امان ماندن از شلیک‌های پدافند هوایی سوریه، در پشت هواپیمای روسی قرار گرفته  و از آن به صورت سپری در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کردند.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز در جریان گفت‌وگوی تیلیفونی با «آویگدور لیبرمن» وزیر دفاع اسرائیل به وی گوشزد نمود، که در نتیجه اقدام غیرمسئولانه نیروی هوایی اسرائیل، فاجعه‌ای رخ داده که در نتیجه جان 15 نفر از نظامیان روسی را گرفته است. وزیر دفاع روسیه تاکید کرد، که این حادثه مغایر با روح مشارکت دو طرف بوده و پس از این مقامات مسکو حق پاسخگویی به این اقدام را برای خود محفوظ خواهند داشت.

به گفته وی، وزارت دفاع روسیه بارها از طرف اسرائیلی خواسته تا از حمله به خاک سوریه دست بردارد، چرا که این مسئله جان نظامیان روسی در این کشور را هم به خطر انداخته است. شایگو در این مذاکرات تیلیفونی یادآور شد، که برغم توافق درباره ممانعت از بروز حوادث خطرناک با طرف اسرائیلی، فرماندهی نیروهای نظامی روسیه مستقر در سوریه، تنها در لحظه حمله جنگنده‌های اف-16 اسرائیلی، از این مأموریت اطلاع یافتند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала