واکنش پنتاگون به سرنگونی طیاره روسی در سوریه

© Photo / David B. Gleasonواکنش پنتاگون به سرنگونی طیاره روسی در سوریه
واکنش پنتاگون به سرنگونی طیاره روسی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات نظامی امریکا میگویند که ائتلاف بین المللی در قضیه سرنگونی طیاره نظامی روسیه در سوریه دخیل نیست.

به گزارش اسپوتنیک، شون رایان، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش امروز به خبرنگاران گفت که ائتلاف بین المللی ضد گروه تروریستی «دولت اسلامی»* به رهبری ایالات متحده در سرنگونی طیاره ایل-۲۰ مربوط به قوای هوایی روسیه در سوریه دخیل نیست.

شون رایان: «ائتلاف در این قضیه دخیل نیست. نظر دادن در این مورد بسیار دشوار است، زیرا این حادثه به تازگی رخ داده است. مطمئن هستم که تحقیقات در مورد چگونگی این حادثه جریان دارد.»

پیش از این، نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل در پیوند به سرنگونی طیاره ایل-۲۰ ابراز همدردی و غم شریکی کرده بود.

قابل یادآوری است، بر بنیاد اطلاع وزارت دفاع روسیه، ۱۷ سپتمبر حوالی ساعت یازده شب (به وقت مسکو) ارتباط با طیارۀ روسی ایل — ۲۰ که به پایگاه هوایی حمیمیم در حال بازگشت بود، قطع شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، این طیاره با ۱۵ تن خدمه پرواز در فاصله ۳۵ کیلومتری از سواحل بحیرۀ مدیترانه قرار داشت. 

وزارت دفاع روسیه افزود که در عین زمان چهار جت اف-۱۶ اسرائیلی، بر ولایت لاذقیه سوریه حملات هوایی انجام میدادند، و از کشتی نظامی فرانسوی اوورن (Auvergne) نیز راکت پرتاب میشد. 

در وزارت دفاع روسیه خاطر نشان ساخته اند که طیارۀ‌های اسرائیلی قصداً در منطقه لاذقیه وضعیت خطرناک ایجاد نمودند، ابزارهای کنترول هوایی اسرائیل از قبل طیارۀ ایل — ۲۰ را دیده بودند، زیرا طیارۀ مذکور در حال فرود آمدن بود. 

علاوه بر این، اسرائیل از انجام عملیات هوایی در منطقه لاذقیه به فرماندهی نیروهای روسی در سوریه اطلاع نداده بود.

وزارت دفاع روسیه این اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل را یک اقدام خصمانه خوانده است و به خود حق انجام اقدامات بالمثل را داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала