آرزوی نخستین زن راننده موتر های سپورتی سعودی + ویدئو

© AFP 2023 / Fayez Nureldine آرزوی نخستین زن راننده موتر های سپورتی سعودی + عکس
آرزوی نخستین زن راننده موتر های سپورتی سعودی + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رانا المیمونی، نخستین دختر راننده موتر های سپورتی عربستان سعودی آرزو دارد که روزی در تیم موتر رانی ورزشی پادشاهی سعودی شرکت کند.

رانا المیمونی (Rana al Mimuni)،نخستین راننده موتر های سپورتی که در مسابقات موتررانی در الریاض شرکت کرد 30 ساله است. وی در یک گفتگوی ویژه به اسپوتنیک گفت: "شرکت در این مسابقات برای یک زن در عربستان غیر معمول است. او در بزرگسالی وبه تازگی شروع به اینکار کرد می گوید در کودکی حتا آرزوی چنین کار برایم یک رویا بود، چرا که ایده رانندگی در یک کشور سنتی، غیرممکن بود.  

رانا همیشه موترها را دوست داشت و بسیاری از آنها را عکاسی می کرد. هنگامی که برای زنان عربستان سعودی اجازه رانندگی موتر داده شد ، او جدا شروع به یادگیری رانندگی کرد. در حال حاضر او آموزش را دوام می دهد، زیرا می خواهد از یک آماتور به یک راننده مسلکی مبدل شود. 

المیمونی به اسپوتنیک گفت: خانواده و دوستان من به طور کامل از من حمایت می کنند. وی گفت: در حال جامعه ما در حال عربستان سعودی آماده است تا یک زن را در تمام ساحاتی که سال های طولانی به طور انحصاری فقط برای مردان در نظر گرفته شده بود بپذیرد. به گفته وی، امروز در عربستان سعودی بسیاری راننده های حرفه ای موجود هستند که در موترها و موتر سایکل ها کار می کنند.
این ورزشکار سعودی معتقد است که در آینده نزدیک این دختران برای دریافت جوایز در مسابقات جهانی رقابت خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала