رسانه های اسرائیل: باز باید خود را برائت داد

© REUTERS / Amir Cohenرسانه های اسرائیل: باز باید خود را برائت داد
رسانه های اسرائیل: باز باید خود را برائت داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های اسرائیلی در مورد سقود هواپیمای روسی Il-20 در ولایت لاذقیه- سوریه اظهار داشتند که در در سرنگونی این هواپیما اورشلیم هم یک مقدار مقصر است.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله ای که در نشریه هاآرتص اسرائیلی به نشر رسیده گفته می شود که در این حادثه "تا حدودی اسرائیل در نتیجه اطلاع ندادن به موقع مقصر است.
با توجه گزارش این روزنامه ، این حادثه "می تواند تا حدودی به اسرائیل ارتباط داشته باشد"، و همچنین می تواند به علت عدم هماهنگی بین دو دولت روسیه و سوریه این اتفاق افتاده باشد.
به نقل از این مجله، اسرائیل به احتمال زیاد در هر صورت مجبور به محدود کردن فعالیت های نظامی خود در آینده نزدیک در سوریه می باشد و باید در اظهار عمومی به این موضوع پاسخ دهد. روزنامه اورشلیم پست، به نوبه خود اعلام نمود که واکنش مسکو خطاب به اسرائیل پس از این حادثه هوایی، سختگیرانه نبوده است.
پیش از این، در تاریخ 18 سپتامبر رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین با وزیر امور خارجه اسرائیل بنیامین نتانیاهو در یک تماس تلفنی گفتگو کرد، وی اعلام نمود که عملیات های هوایی اسرائیل در سوریه بر خلاف حاکمیت دولت سوریه و نقص حریم این کشور می باشد.  

شایگو: مسوولیت سقوط طیاره و مرگ نظامیان روسی به‌دوش اسرائیل است - اسپوتنیک افغانستان
شایگو: مسوولیت سقوط طیاره و مرگ نظامیان روسی به‌دوش اسرائیل است

در عین حال پوتین از اسرائیل خواست تا از از حوادث غیرمترقبه بعدی جلوگیری کند، تا روابط روسیه و اسرائیل در معرض تهدیدات خطرناک قرار نگیرد. رئیس جمهور روسیه از اسرائیل دعوت کرد تا از وقوع چنین شرایطی جلوگیری کند.
وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала