بشار اسد به پوتین: سقوط طیارهٔ ایل – ۲۰ نتیجهٔ تکبر اسرائیل است

© AP Photo / SANA بشار اسد به پوتین: سقوط طیارهٔ ایل – ۲۰ نتیجهٔ تکبر اسرائیل است
بشار اسد به پوتین: سقوط طیارهٔ ایل – ۲۰ نتیجهٔ تکبر اسرائیل است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور سوریه با ابراز تسلیت به رئیس جمهور روسیه در پیوند با سقوط طیارهٔ روسی و کشته‌شدن نظامیان روسی، گفته است که این حادثه نباید دلیل توقف مبارزه با تروریزم در سوریه شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس دولتی خبری سوریه (SANA)، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با فرستادن نامه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نوشته است: "ما کاملاً معتقد استیم که چنین فاجعه‌ها نمی‌توانند ما و شما را از ادامهٔ مبارزه با تروریزم که در آن خون نظامیان ما و شما می‌ریزد و آخرین قربانیان آن کشته‌شدگان در نتیجهٔ سقوط ایل —۲۰ اند، بازدارند".

در ادامهٔ نامه آمده است: "این حادثه المناک نتیجهٔ تکبر و تجاوز اسرائيل است که از روش‌های کثیف برای رسیدن به اهداف کثیف‌اش و انجام فعالیت‌های خصمانه در منطقهٔ ما، استفاده می‌کند".

وزارت دفاع روسیه اطلاع داده است که ۱۷ سپتمبر حوالی ساعت یازده شب (به وقت مسکو) ارتباط با طیارۀ روسی ایل — ۲۰ که به پایگاه هوایی حمیمیم در حال بازگشت بود، قطع شد. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این طیاره با ۱۵ تن خدمه پرواز در فاصله 35 کیلومتری از سواحل بحیرۀ مدیترانه قرار داشت.

محل سقوط طیارۀ ایل – 20 روسی مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
محل سقوط طیارۀ ایل – 20 روسی مشخص شد

چنانکه در وزارت دفاع روسیه گفته اند، در عین زمان چهار جنگندۀ اف — 16 اسرائیلی، بر ولایت لاذقیه سوریه حملات هوایی انجام می‌دادند، و از کشتی نظامی فرانسوی اوورن (Auvergne) نیز راکت پرتاب می‌شد.

در وزارت دفاع روسیه خاطر نشان ساخته اند که طیارۀ‌های اسرائیلی قصداً در منطقه لاذقیه وضعیت خطرناک ایجاد نمودند، ابزارهای کنترول هوایی اسرائیل از قبل طیارۀ ایل — 20 را دیده بودند، زیرا طیارۀ مذکور در حال فرود آمدن بود.

علاوه بر این، اسرائیل از انجام عملیات هوایی در منطقه لاذقیه به فرماندهی نیروهای روسی در سوریه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه این اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل را یک اقدامت خصمانه خوانده است و به خود حق انجام اقدامات بالمثل را داده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала