راه آهن سریع السیر مکه و مدینه را متصل ساخت

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEساخت راه آهن میان مکه و مدینه
ساخت راه آهن میان  مکه و مدینه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کار ساخت راه آهن سریع السیر برقی دو خطه از مکه تا مدینه، تکمیل شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "ژیمن ژیباو" چین، حداکثر سرعت قطارهای این راه آهن 360 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
این اولین راه آهن سریع السیر در بیابان است که توسط یک شرکت چینی ساخته شده است.طول مجموعی این راه آهن 450.25 کیلومتر است، راه آهن از بیابان های عربستان، جده، شهر ربیغ، — شهر اقتصادی پادشاه عبدالله عبور می کند.
پل بزرگ در ایستگاه مکه یک ساختار کلیدی کنترل شده توسط شرکت های چینی است. طول مجموعی پل 1556 متر است، از پنج بزرگراه عبور می کند، حداکثر عرض پل به 72.6 متر می رسد، این جاده بزرگترین پل برای حمل و نقل ریل سریع السیر است.
پس از افتتاح این راه آهن، مسیر سفر از مکه تا مدینه، سفر از یک نقطه به دیگری از چهار ساعت به دو ساعت کاهش می یابد، گردش دورانی مسافران از 15 میلیون نفر تجاوزخواهد کرد.
حمل و نقل یکی از برنامه‌های اصلی عربستان سعودی در استراتژی چشم‌انداز 2030 این کشور عنوان شده است و این خط آهن در حالی در آیندهای نزدیک در عربستان افتتاح می‌شود که پیش از این مسیر جاده‌ای میان دو شهر مکه و مدینه از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نبود و با تصادف و کشته‌های زیادی بویژه از زائران حج و عمره همراه بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала