امیدواری کابل برای برگزاری نشست مسکو تا پایان سال جاری

© Sputnik / Zuhal Sarhadکابل افغانستان
کابل افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون فرستاده ویژه ریاست جمهوری در امور کشورهای (مستقل مشترک المنافع) در گفتگوی در مسکو گفت کابل امیدوار است تا نشست " فارمات مسکو" در مورد صلح افغانستان تا پایان سال 2018 برگزار گردد .

به گزارش اسپوتنیک،محمد ابراهیم تامیل، معاون فرستاده ویژه ریاست جمهوری در امور کشورهای (مستقل مشترک المنافع) به اسپوتنیک گفت. افغانستان انتظار دارد که نشست " فارمات مسکو" در مورد صلح افغانستان مسکو" تا پایان سال جاری برگزار شود. آقای ابراهیم تأمیل خاطر نشان ساخت که مسأله اصلی کیفیت و نتایج نشست است نه زمان برگزاری آن.
علاوه براین، محمد ابراهیم تامیل، معاون فرستاده ویژه ریاست جمهوری در کشور های (مستقل مشترک المنافع) به اسپوتنیک گفت: دولت افغانستان همواره بر آمادگی خویش برای آغاز گفت‌وگوها و برگزاری نشست تاکید کرده است. ما هیچ پیش شرطی نداریم جز اینکه این مذاکرات باید در چارچوب قانون اساسی افغانستان انجام شود. ما برای هرگونه گفت‌وگوی مستقیمی، دیدار با طالبان و گوش کردن به درخواست‌های آنان و بیان عقاید خودمان در خصوص مسائل آماده هستیم.
شایان ذکر است که نشست "فرمات مسکو" در مورد حل و فصل وضعیت در افغانستان، ابتدا برای 4 سپتامبر برنامه ریزی شده بود، اما به درخواست کابل، این نشست به تعویق افتاد. اکنون وزارت امور خارجه روسیه و افغانستان برای تعیین تاریخ جدید و شرایط نشست آینده موافقت خواهند کرد. روز سه شنبه نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل، واسیلی نبنزنیا، گفت که روسیه برای شرکت ایالات متحده در نشست مسکو حساب می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала