ماهواره جدید ناسا طی دو روز دو سیاره مشابه زمین کشف نموده است

© Photo / NASA / Goddard Space Flight Centerماهواره جدید ناسا طی دو روز دو سیاره مشابه زمین کشف نموده است
ماهواره جدید ناسا طی دو روز دو سیاره مشابه زمین کشف نموده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماهواره ناسا در باره جستجوی سیارات مشابه زمین در آنسوی نظام شمسی طی دو روز دومین سیاره مشابه زمین کشف نموده که توجه دانشمندان را بخود جلب کرده است، این مطلب در چینل رسمی Twitter تذکر یافته که به کار ماهواره وقف شده است.

در خبر گفته شده:«دومین سیاره-نامزد کشف شده! این سیاره که بزرگتر از زمین می باشد، به دور LHS 3844، ستاره کوچک کلاس M در فاصله 49 سال نوری از اینجا، در هر 11 ساعت می چرخد». این کشف را به مثابه «زمین داغ» مشخص ساخته اند.

راجع به کشف سیاره اولی در تاریخ 19 سپتمبر خبر داده شد. در خبر آن را بنام «زمین عالی» مسمی نموده که به دور ستاره پی در کهکشان کوه میز در فاصله 60 سال نوری از زمین قرار دارد. طبق معلومات ناسا، کتله و شعاع آن بیانگر متکاثف بودن آن می باشد که با تکاثف آب قابل مقایسه است که امکان نتیجه گیری راجع به موجودیت آب و گازات در آنجا را فراهم می سازد. این یکی از دو سیاره معلوم این سیستم است.

© Photo / NASA/MIT/TESSماهواره جدید ناسا طی دو روز دو سیاره مشابه زمین کشف نموده است
ماهواره جدید ناسا طی دو روز دو سیاره مشابه زمین کشف نموده است - اسپوتنیک افغانستان
ماهواره جدید ناسا طی دو روز دو سیاره مشابه زمین کشف نموده است

دستگاه TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) را در ناسا بنام «شکاری سیارات» می نامند و امیدوارند که آن «به گام نو در جستجوی اجسام سماوی در آنسوی نظام شمسی، سیارات به اصطلاح اکزوپلانیت مبدل خواهد گشت». آن را در اپریل سال 2018 به فضا پرتاب کرده اند. طبق سنجش سازندگان، TESS در حدود 200 هزار ستاره در اطراف افتاب تحقیق خواهد کرد. دانشمندان امیدوارند که اکزوپلانیت ها اساس برای تحقیقات آینده ایجاد خواهد کرد.

دستگاه نو که با مدار بلند بیضوی حرکت میکند، در حدود دو سال ساحه فضایی را «سکان» خواهد کرد و از طریق کمره های خود بر ستاره های بسیار روشن نظارت خواهد کرد. زوند، مانند تلسکوپ فضایی «کیپلر»، به نور ستاره گان خواهد دید و بر دیسک آنها بصورت متناوب تاریکی را فوکس میکند که ثابت کننده عبور اجسام دیگر فضایی در پیشروی آنها می باشد. زوند در مدار در هر 7،13 روز دور خواهد زد و مخابره معلومات هنگام نزدیک شدن آن با زمین صورت خواهد گرفت. اگرچه زوند موجودیت زندگی در سیارات دیگر جستجو نخواهد کرد، ولی معلومات جمع آوری شده آنها سیارات را تعیین خواهد کرد که در آنها موجودیت زندگی بطور بالقوه ممکن است.

© REUTERS / R. Hurt/Caltechناسا نسبت فعالیت معمایی سیارک به مشکل نمونه گیری مواجه شده
ناسا نسبت فعالیت معمایی سیارک به مشکل نمونه گیری مواجه شده - اسپوتنیک افغانستان
ناسا نسبت فعالیت معمایی سیارک به مشکل نمونه گیری مواجه شده

طوریکه در ناسا میگویند، TESS عملاً بر تمام آسمان نظارت خواهد کرد و ساحه فضایی به اندازه 350 مرتبه بیشتر، نسبت به تلسکوپ «کیپلر» را احتوا خواهد کرد. در طراحی ماهواره و ساختن دستگاه بیش از ده پوهنتون و مرکز علمی-تحقیقاتی در سراسر جهان شرکت نموده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала