تركيه: تروريست‌ها باید ادلب را ترک کنند

© AFP 2023 / Bulent Kilicتروريست‌ها باید ادلب را ترک کنند
تروريست‌ها باید ادلب را ترک کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه تروریست‌ها باید از ادلب اخراج شوند، بر حضور نیروهایی که آن‌ها را «میانه‌رو» خواند، تأکید کرد.

اسپوتنیک به نقل از الجزیره، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای آخرین موضع این کشور در خصوص سوریه و ولایت ادلب را تشریح کرد.

پوتین و اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
نبرد مشترک روسیه و ترکیه با تروریستها در سوریه
وی اظهار داشت: نیروهای مسلح و اطلاعاتی ما در ادلب با «معارضین» هماهنگ هستند و ما با روسیه در خصوص ایجاد منطقه عاری از سلاح در ادلب و اخراج عناصر تروریستی در آن، هماهنگ هستیم؛ اما گام‌های که برای اخراج معارضان میانه‌ور برداشته می‌شود؛ غیر قابل قبول است.
ابراهیم کالین در ادامه در خصوص توافق با روسیه بر سر ادلب گفت: تمامی راه های قانونی را برای اجرای توافق ادلب با کار خواهیم گرفت و به هیچ وجه اجازه ناتمام ماندن این توافق را نخواهیم داد.
وی افزود: با روسیه بر سر ایجاد 12 منطقه ایست و بازرسی در ادلب با هماهنگی سوریه توافق کرده‌ و تاریخ 15 اکتوبر را موعد پایان پاکسازی منطقه از تسلیحات ثقیل مشخص کرده‌ایم.
احضارات اردوی ترکیه برای عملیات جدید در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
احضارات اردوی ترکیه برای عملیات جدید در سوریه
در این بیانیه سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه، ضمن اعلام آغاز قریب‌الوقوع تطبیقات نظامی و گزمه با امریکا در منطقه «منبج» در شمال سوریه، بار دیگر از ارتباط واشنگتن با نیروهای کُرد در شمال سوریه انتقاد و تأکید کرد: غیر قابل قبول است که امریکا قطعات مدافع خلق کُرد را علی‌رغم نقشه راه «منبج» مسلح می‌کند.
ترکیه تأکید کرد که اقدام مشترک با امریکا در منبج بدون تأخیر و طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده پیش خواهد رفت.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه ۱7 سپتامبر در کنفرانس خبری مشترک با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در شهر بندری سوچی از توافق دو کشور برای ایجاد منطقه غیرنظامی در ادلب میان قوتهای اردوی سوریه و شبه‌نظامیان به وسعت 15 کیلومتر مربع خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала