افشای یک طرح برای برکناری ترامپ از قدرت

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر افشای یک طرح برای برکناری ترامپ
افشای یک طرح برای برکناری ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های امریکایی گزارشی را منتشر نمودند که در آن از پیشنهاد یک طرح برای برکناری دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا پرده برداشته شده است

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، " راد روزنشتاین، معاون دادستان کل ایالات متحده امریکا در بهار سال گذشته طرحی برای برکنار کردن ترامپ از قدرت پیشنهاد نموده بود. او پیشنهاد کرد که به منظور افشای بحرانی که دولت دونالد ترامپ را در برگرفته، سخنان او را در نوار صوتی ظبط کند.
روزنشتاین همچنین پیشنهاد کرده بود برخی از اعضای کابینه دولت برای کمک به حذف ترامپ از قدرت به خدمت گرفته شوند.
او این پیشنهادات را بهار سال 2017 " زمانی که اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی، کاخ سفید را دچار بحران کرد" مطرح نموده بود.
روزنشتاین پیشنهادات خود درباره ضبط مخفیانه سخنان ترامپ و تلاش برای عزل او را در جلسات و گفت‌وگوهایش با سایر مقام‌های وزارت عدلیه و اف‌بی‌آی مطرح کرد.
تنها دو هفته از آمدن روزنشتاین به کارش می‌گذشت. روزنشتاین با نوشتن یادداشتی که در آن از مدیریت کومی در تحقیقات درباره ایمیل‌های هیلاری کلینتون انتقاد شده بود، نقش مهمی در اخراج او ایفا کرده بود. هنگامی که ترامپ برای گفتن دلیل اخراج کومی به این یادداشت استناد کرد روزنشتاین، متحیر شد.  

افشای رفتار عجیب دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
افشای رفتار عجیب دونالد ترامپ

روزنشتاین که یکی از مسئولان به اصطلاح مداخله روسیه در انتخابات امریکا بود، در ابتدا انتظار داشت که ترامپ پس از تحقیق، از قدرت حذف شود، اما این تحقیقات، که تقریبا دو سال است ادامه دارد، تا اکنون هیچ گونه نتایجی به دست نیاورده است. بنابراین وی تصمیم گرفت که به گزینه دیگری متوصل شود.
نیویورک‌تایمز نوشته ظاهراً هیچکدام از پیشنهادات روزنشتاین به ثمر ننشست. مشخص نیست او برای اجرای این نقشه تا چه اندازه مصمم بوده، اما او به یکی از مقام‌های اف‌بی‌آی گفته می‌تواند «چف سشنز»، وزیر عدلیه و «جان اف کلی» که در آن زمان وزیر امنیت داخلی بود را تحریک کند تلاش‌هایی را برای عزل ترامپ سازمان‌دهی کنند.
به گزارش برخی منابع دیگر روزنشتاین این روایت نیویورک‌تایمز را رد نموده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала