خلیلزاد به نمایندگی از امریکا در گفتگو های صلح افغانستان شرکت می کند

© Wikipedia / Photo by Monika Flueckigerخلیلزاد به نمایندگی از امریکا در گفتگو های صلح افغانستان شرکت می کند
خلیلزاد به نمایندگی از امریکا در گفتگو های صلح افغانستان شرکت می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پمپئو؛ وزیر خارجه امریکا می گوید که زلمی خلیل‌زاد را به عنوان نماینده ویژه آن کشور در امور روند مصالحه افغانستان گماشته و او به نمایندگی از امریکا در نشست های صلح، شرکت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو در پیامی که به کارمندان وزارت خارجه امریکا فرستاده، گفته است که زلمی خلیلزاد تلاش‌های واشنگتن را دربارۀ چگو‌نگی پشتیبانی از گفتگوهای صلح حکومت افغانستان با طالبان و زمینه سازی این گفتگوها رهبری خواهد کرد و در این گفتگوها شرکت خواهد داشت.

مایک پمپئو از خلیلزاد به عنوان بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف نام برده و گفته است که او در افغانستان زاده و بزرگ شده است و تجربه کار در آن کشور را نیز دارد.

وزیر خارجه امریکا افزوده که مطمئن است زلمی خلیلزاد توانایی به موفقیت رساندن ماموریت برقراری صلح در افغانستان را دارد.

آقای خلیلزاد در کنار اینکه تجربه کار چندین ساله در افغانستان را دارد، به حیث سفیر امریکا در عراق و سازمان ملل متحد نیز کار کرده ‌‎است. 


هرچند وزارت خارجه امریکا نمایندگی ویژه برای افغانستان و پاکستان داشت؛ اما سال گذشته این دفتر را منحل کرد و مسؤولیت آن به الیس ویلز؛ معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی سپرده شد.

اکنون که واشنگتن تمرکزش را بر گفتگو با طالبان بیشتر ساخته است ظاهرأ می خواهد تا با گماشتن زلمی خلیلزاد به حیث نماینده ویژه در امور افغانستان تلاش‌هایش را در این راستا بیشتر سازد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала