خانم کوفی تهدید به خودسوزی کرد

© Photo / ارگخانم کوفی تهدید به خودسوزی در پارلمان کرد
خانم کوفی تهدید به خودسوزی  در  پارلمان کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون شکایات انتخاباتی حدود یک‌ماه پیش مریم کوفی و خواهرش فوزیه کوفی را با 33 تن دیگر متهم به جرایم مختلف کرده و نام آنان را از فهرست نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی پیش‌ رو حذف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مریم کوفی؛ نماینده‌ تخار در مجلس و نامزد حذف شده از فهرست‌ نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی، در نشست عمومی امروز (شنبه) مجلس هشدار داد که اگر قضیه حذف شدن او پی‌گیری نشود هفته‌ آینده خود را با پترول در تالار مجلس آتش خواهد زد.

خانم کوفی ادعاها از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی علیه خود مبنی بر داشتن افراد مسلح غیر مسؤول را رد کرد و خواستار ارائه سند از سوی این کمیسیون شد.

به گفته‌ او، اگر کوچکترین سندی علیه او ارائه شود، او حاضر به معذرت خواهی از مردم افغانستان است و اگر کمیسیون سندی ارائه نتواند، باید از او و مردم افغانستان معذرت خواهی کند.

این عضو مجلس خاطرنشان کرد که هیچ نهاد و گروهی نمی‌تواند با حذف نام او از فهرست‌ نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی پیش ‌رو حق شهروندی او را سلب کند.

کوفی همچنین با بیان ‌اینکه جرم، عملی فردی است و نمی‌تواند به پای بستگان فرد مجرم ختم شود، یادآور شد که اگر از اعضای فامیل او کسی مرتکب جرم شده است، مربوط به او نمی‌شود.

وی همچنین حذف خود از فهرست‌ نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی را سیاسی و تن ندادن به خواست‌های رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی عنوان کرد و افزود که دو شب قبل از اعلام فهرست ‌نهایی نامزدان، رئیس کمیسیون شکایات او را به خانه شخصی خود دعوت و مطالبه پول کرده بود.

این در حالی است که کمیسیون شکایات انتخاباتی حدود یک‌ماه پیش مریم کوفی و خواهرش فوزیه کوفی را با 33 تن دیگر متهم به جرایم مختلف کرده و نام آنان را از فهرست نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی پیش‌ رو حذف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала