تمایل عربستان سعودی برای خرید سیستم های S-400 از روسیه

© Sputnik / Sergei Malgavkoتمایل عربستان سعودی برای خرید سیستم های S-400 از روسیه
تمایل عربستان سعودی برای خرید سیستم های S-400 از روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات عربستان با وجود تهدید امریکا درباره تحریم خریداران تسلیحات نظامی روسیه، همچنان امیدوارند بتوانند قرارداد خرید راکت های S-400 را با طرف روسی امضاء کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رائد خالد، سفیر عربستان سعودی در مسکو اعلام کرد: مقامات دیپلماتیک این کشور در حال مذاکره برای خرید سامانه دفاع ضد راکتی دوربرد « S-400» هستند.
این دیپلمات با یادآوری اینکه مقامات مسکو و ریاض در حال بررسی جزئیات تخنیکی مسئله خرید این راکت ها هستند، ابراز امیدواری نمود که دولت امریکا عربستان سعودی را به خاطر خرید سامانه‌های راکتی از روسیه مورد تحریم قرار ندهد. 

جزئیات مذاکرات عربستان و روسیه درمورد اس- 400 - اسپوتنیک افغانستان
جزئیات مذاکرات عربستان و روسیه درمورد اس- 400

این در حالی است که دولت عراق نیز درصدد خرید سامانه‌های راکتی S-400 از روسیه است، در اوایل سال جاری یک هیئت بلندپایه از وزارت دفاع عراق در جریان سفر خود به مسکو، در این رابطه مذاکراتی با مقامات روسی انجام دادند.
"حکیم الزمیلی" رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در باره اهمیت خرید این تسلیحات روسی گفته است: تروریست‌ها کشور ما را مورد حمله قرار داده و مکان‌های مقدس مذهبی که برای مردم ما اهمیت زیادی دارند در معرض خطر حملات هوایی قرار دارند.
به گفته وی، یکی دیگر از دلایل تمایل برای داشتن برای داشتن این تسلیحات نظامی روسی، تامین امنیت کامل حریم هوایی این کشور در برابر تهدیدات خارجی است.
در حال حاضر کشورهای چین و ترکیه از خریداران سیستم های راکتی S-400 از روسیه هستند و در ماه جولای سال جاری نیز شورای دفاعی هند امکان خرید این سیستم ها را مورد تایید قرار داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала