احضار سه سفیر اروپایی در ایران پس از حمله تروریستی اهواز

© AP Photo / Mehdi Pedramkhoo/Mehr News Agencyاحضار سه سفیر اروپایی در ایران پس از حمله تروریستی اهواز
احضار سه سفیر اروپایی در ایران پس از حمله تروریستی اهواز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه ایران سفیران هالند، دنمارک و بریتانیا را در پیوند با حمله تروریستی دیروز در جریان مراسم رسم گذشت در اهواز، به این وزارت احضار نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس ایرنا، نمایندگان سه کشور گفته اند که در کشورهای شان اعضای گروه‌های تروریستی که در حملهٔ تروریستی اهواز دخیل اند، مخفیانه زندگی می‌کنند. ایران خواستار بازداشت و محاکمهٔ این افراد شد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: "این قابل قبول نیست که اتحادیهٔ اروپا تا زمانی که این اعضای گروه‌های تروریستی در خاک اروپا جرمی انجام ندهند، آنها را شامل لست سیاه نمی‌کند".

قاسمی همچنان افزود که وی انتظار دارد تا این حملهٔ تروریستی به‌طور قاطع از جانب هالند و دنمارک محکوم شود و نیز افرادی مسوول این حمله اند، به ایران سپرده شوند.

حمله به مراسم رسم گذشت نظامی - شهر اهواز، ایران - اسپوتنیک افغانستان
گزارش تصویری از حمله به مراسم رسم گذشت در ایران

به دیپلومات بریتانیایی نیز گفته شده است، این وضعیت که به نمایندهٔ گروه تروریستی اجازه داده می‌شود تا با استفاده از شبکهٔ تلویزیونی لندن مسوولیت این حمله را به عهده بگیرد، قابل قبول نیست.

دیپلومات‌ها با ابراز تاسف عمیق در ارتباط با این حمله، وعده سپردند که تمام مسایلی که در این دیدار روی آنها بحث صورت گرفت، به حکومت‌های شان رسانیده شوند. این دیپلومات‌های خارجی همچنان از آمادگی کشورهای شان برای همکاری با ایران در تشخیص مجرمین و تبادلهٔ اطلاعات، خبر دادند.

یادآوری میکنیم، رسم گذشت نظامی نیروهای مسلح ایران مستقر در اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس ایران صبح امروز در شهر اهواز از ساعت ۸و ۳۰دقیقه به وقت کابل آغاز شد. ۳۰دقیقه بعد از آغاز رسم گذشت ۴نفر از میان جمعیت که لباس های نظامی به تن داشتند به مردمی که در حال مشاهده رسم گذشت بودند تیراندازی کردند. این حادثه ۲۴کشته و ۵۲زخمی برجا گذاشت.

بر بنیاد گزارش، ۲تن از حمله کنندگان کشته و ۲تن دیگر شان دستگیر شده اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала