اسرائيل: باوجود سقوط ایل – ۲۰ به عملیات ما در سوریه ادامه می‌دهیم

© AFP 2023 / Jack Guesاسرائيل: باوجود سقوط ایل – ۲۰ به عملیات ما در سوریه ادامه می‌دهیم
اسرائيل: باوجود سقوط ایل – ۲۰ به عملیات ما در سوریه ادامه می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع اسرائیل اعلام نموده است که کشورش باوجود حادثهٔ سقوط طیارهٔ نظامی ایل – ۲۰ روسی در سوریه، عملیات‌های نظامی در این کشور علیه حضور نظامی ایران، متوقف نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل صبح امروز (یکشنبه، ۲۳ سپتمبر) در مصاحبه با رادیوی محلی "کان" گفته است که اسرائيل باوجود حادثهٔ سقوط طیارهٔ نظامی ایل — ۲۰ روسی در سوریه، عملیات نظامی این کشور را ادامه خواهد داد.

لیبرمن گفت: "ما دقیق و مسوولانه عمل می‌کردیم و می‌کنیم و تنها در مواردی که انتخاب دیگری نداشته باشیم. لذا هیچ چیز تغییر نکرده و نخواهد کرد. سیاست ما چنین است".

وی افزود: "ما اجازه نمی‌دهیم تا سوریه به خط اول جنگی ایران علیه حکومت اسرائيل تبدیل شود. ما به اقدامات ما ادامه می‌دهیم… و برای این کار ما تمام امکانات و فرصت‌ها را داریم".

به گفته لیبرمن، نظامیان اسرائیلی مثل گذشته با استفاده از میکانیزم ارتباطی که سه سال قبل با نظامیان روسی در سوریه جهت جلوگیری از وقوع حالات رویارویی، ایجاد نموده بودند، عملیات شان را ادامه خواهند داد.

نگرانی اسرائيل از انتقام روسیه به‌خاطر سقوط طیارهٔ ایل – ۲۰ در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی اسرائيل از انتقام روسیه به‌خاطر سقوط طیارهٔ ایل – ۲۰ در سوریه

این گفته‌های لیبرمن در حالی نشر شده اند که شمار زیادی از رسانه‌ها از احتمال محدود ساختن ساحات عملیات نیروهای هوایی اسرائیل توسط روسیه در سوریه، گزارش داده اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه صبح امروز در جریان نشست خبری اعلام نمود که به باور وزارت دفاع روسیه، تمام مسوولیت سقوط طیارهٔ نظامی ایل — ۲۰ روسی در سوریه به عهده نیروهای هوایی اسرائیل است.

به تاریخ ۱۷ سپتمبر حوالی ساعت یازده شب (به وقت مسکو) ارتباط وزارت دفاع روسیه با طیارۀ روسی ایل — ۲۰ که به پایگاه هوایی حمیمیم در حال بازگشت بود، قطع شد. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این طیاره با ۱۵ تن خدمه پرواز در فاصله ۳۵ کیلومتری از سواحل بحیرۀ مدیترانه قرار داشت.

چنانکه در وزارت دفاع روسیه گفته اند، در عین زمان چهار جنگندۀ اف — ۱۶ اسرائیلی، بر ولایت لاذقیه سوریه حملات هوایی انجام می‌دادند، و از کشتی نظامی فرانسوی اوورن (Auvergne) نیز راکت پرتاب می‌شد.

در وزارت دفاع روسیه خاطر نشان ساخته اند که طیارۀ‌های اسرائیلی قصداً در منطقه لاذقیه وضعیت خطرناک ایجاد نمودند، ابزارهای کنترول هوایی اسرائیل از قبل طیارۀ ایل — ۲۰ را دیده بودند، زیرا طیارۀ مذکور در حال فرود آمدن بود.

علاوه بر این، اسرائیل از انجام عملیات هوایی در منطقه لاذقیه به فرماندهی نیروهای روسی در سوریه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه این اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل را یک اقدام خصمانه خوانده است و به خود حق انجام اقدامات بالمثل را داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала