چرا عبدالله به جای اشرف غنی به امریکا رفت؟

© AP Photo / Alik Kepliczچرا عبدالله به جای اشرف غنی به امریکا رفت؟
چرا عبدالله به جای اشرف غنی به امریکا رفت؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان روز گذشته، در رأس یک هیأت بلند رتبه دولتی عازم امریکا شد تا در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند.

به گزارش اسپوتنیک، منابع امریکایی گزارش داده بود که باید یکی از رهبران حکومت وحدت ملی به سازمان ملل دعوت شود. بیشتر توجه بسوی اشرف غنی بود که طبق قرار قبلی باید اشرف غنی در سازمان ملل متحد از جانب افغانستان نمایندگی کرده و سخنرانی می نمود. پس از رایزنی های مکرر حمدالله محب رییس شورای امنیت ملی ارگ و دیگر سران حکومت برای تنظیم وقت ملاقات اشرف غنی با سران جهانی از جمله ترامپ، هیات افغانستان ناکام ماند و فقط حسن روحانی رییس جمهوری ایران برای ملاقات با اشرف غنی تنظیم گردید. حتی هیچیک از سران اروپایی نیز حاضر به ملاقات با اشرف غنی در نیویورک نشدند.
مقامات دولتی اما این ادعا را بی اساس خوانده اند. این درحالی ست که داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی، برای شرکت در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد. داکتر عبدالله که در رأس یک هیأت بلند پایه به نیویورک سفر کرده به نمایندگی از دولت وحدت ملی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت و دیدگاه های کابل در مورد موضوعات مختلف را بیان می کند.   

عبدالله به اقدام اخیر ایتلاف بزرگ ملی واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله به اقدام اخیر ایتلاف بزرگ ملی واکنش نشان داد

به گفته سخنگوی ریاست اجرائی، داکتر عبدالله در این نشست در مورد مبارزه با تروریزم و مواد مخدر و همکاری منطقه ای و جهانی با افغانستان برای مبارزه با این پدیده های شوم صحبت خواهد کرد. آمادگی افغانستان برای انتخابات آینده پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها از دیگر مواردی ست که رئیس اجرایی در این نشست مطرح می کند. این منبع معتبر در وزارت امور خارجه کشور که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری" پژواک" گفته است درخواست ملاقات غنی با ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک از سوی افغانستان مطرح شده و در این راستا هیأتی به تازگی به امریکا سفر کرده بود. منبع می افزاید دونالد ترامپ اما این درخواست غنی را رد کرده و از رئیس جمهور افغانستان خواسته با مایک پنس، معاون ترامپ، دیدار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала