رسانه‌ها از وضعیت تاسف‌بار اردوی بریتانیا خبر دادند

© Flickr / UK Ministry of Defenceرسانه‌ها از وضعیت تاسف‌بار اردوی بریتانیا خبر دادند
رسانه‌ها از وضعیت تاسف‌بار اردوی بریتانیا خبر دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بریتانیا در آغاز سال جاری کشتی‌های تحت‌البحری اش را جهت حمله به سوریه به بحیره مدیترانه نفرستاده است، زیرا لندن امکانات مالی برای این عملیات نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه دیلی میل به نقل از منبع در وزارت دفاع بریتانیا نوشته است که در آغاز سال جاری ترزا می، نخست وزیر بریتانیا فرمان حمله بر سوریه را فرستاد و رسانه‌های دیگر بریتانیایی گزارش دادند که کشتی‌های تحت‌البحری مجهز با راکت‌های کروز در نیمه راه بحیره مدیترانه اند. در حالی که در واقعیت بریتانیا حتی یک کشتی هم به آنجا نفرستاده است.

 دیلی میل نوشته است که نیروهای مسلح بریتانیا به دلیل عدم امکانات لازم مالی و وضعیت تاسف‌بار اردوی بریتانیا، نتوانستند در این عملیات شرکت کنند.

نارضایتی نظامیان بریتانیایی در افغانستان از تحفه‌های کریسمس - اسپوتنیک افغانستان
نارضایتی نظامیان بریتانیایی در افغانستان از تحفه‌های کریسمس

این نشریه می‌افزاید که بنابر کاهش‌های متعدد بودجه دفاعی در بریتانیا، نیروهای مسلح این کشور به مشکل ماموریت‌های روزانه شان در ناتو را به انجام می‌رسانند. پس از پایان جنگ سرد، تعداد نیروهای اردوی بریتانیا بیشتر از 160 هزار نفر بود، در حالی که پس از اصلاحات در سال 2010 در هنگام حکومت دیوید کامرون، تعداد این نیروها دو برابر کاهش یافت.

علاوه بر این، حکومت جدید بریتانیا تصمیم دارد تا تعداد نیروهای مسلح این کشور را تا 50 هزار نفر کاهش دهد، که به این لحاظ، اردوی بریتانیا دو برابر کوچکتر از اردوی ایتالیا، اسپانیا و آلمان خواهد شد.

دیلی میل به عنوان مثال از واحد نیروهای بریتانیایی در پایگاه ناتو در استونیا که تعداد آنها به 800 سرباز و ده عراده تانک "چلنجر" که باید "با روسیه مقابله کنند"، یادآوری کرده است. این روزنامه بریتانیایی با اشاره به امکانات لوژستیکی و نظامی محدود این نیروها نوشته است که در صورت حملۀ روسیه، این نیروهای بریتانیایی "قربانی پوتین خواهند شد".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала