نوجوان اندونیزیایی پس از 49 روز شنا در آب‌های آزاد، نجات یافت + ویدیو

© AP Photo / Thein Zawنوجوان اندونیزیایی پس از 49 روز شنا در آب‌های آزاد، نجات یافت + ویدیو
نوجوان اندونیزیایی پس از 49 روز شنا در آب‌های آزاد، نجات یافت + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پسر 19 سالۀ اندونیزیایی یکجا با کلبه اش 49 روز در آب‌های آزاد شناور بود که بالاخره توسط کشتی پانامه‌یی نجات داده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه گاردین، علدی نوول ادیلانگ (Aldi Novel Adilang) در جزیرۀ سولاوسی اندونیزیا در یک کلبه‌ی شناور ماهیگیری که در فاصله 125 کیلومتری از ساحل قرار داشت، کار می‌کرد. به گفته‌ی پدر ادیلانگ، پسرش از سن 16 سالگی در این کالبه‌ی ماهیگیری کار می‌کند و او باید تمام وقت مراقب باشد تا چراغی که ماهی‌ها را به جانب کلبه جلب می‌کند، خاموش نشود.

هر هفته یک بار، یکی از کارمندان شرکت ماهیگیری نزد این نوجوان می‌آمد، به وی آب، غذا و ذغال می‌آورد و ماهی‌های گرفته‌شده را با خود می‌برد.

در اواسط ماه جولای طوفان شدید آغاز شد و کلبه‌ی ماهیگیری را به اقیانوس برد. مواد غذایی ذخیره‌شده‌ی ادیلانگ تنها برای چند روز کافی بود. سپس وی به ماهیگیری آغاز نمود و قطعات کلبه را آتش می‌زد تا گرم شود و برایش غذا بپزد. این نوجوان برای فلتر نمودن آب بحر از لباسش استفاده می‌کرد تا از شوری آب کاسته شود.

پس از گذشت 49 روز، به تاریخ 31 اگست یک کشتی با بیرق پانامه این نوجوان را از آب‌های گوآم گرفت.

ادیلانگ می‌گوید که وی معتقد بود که زنده نمی‌ماند و در کلبه خواهد مرد. به گفته وی، بارها فکر خودکشی به سرش زده بود، اما وی هر بار نصیحت والدینش را که می‌گفتند در لحظات دشوار، به عبادت رو بیاور، را به یاد می‌آورد. در این کار وی را کتاب مذهبی که در کلبه بود، کمک می‌کرد.

پس از اینکه کاپیتان کشتی این نوجوان را از آب گرفت، با گارد ساحلی گوآم تماس گرفت. به دلیل اینکه کشتی به جاپان می‌رفت، تصمیم گرفته شد تا ادیلانگ به تاریخ 6 سپتمبر پس از رسیدن به جاپان، به نمایندگان قنسولگری اندونیزیا سپرده شود.

ادیلانگ به تاریخ 8 سپتمبر به خانه اش برگشت. وضعیت صحی وی در حال حاضر خوب است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала