دو شهر امریکا را خطر نابودی تهدید می کند

© REUTERS / Robert Galbraith/Files دو شهر امریکا را خطر نابودی تهدید می کند
دو شهر امریکا را خطر نابودی تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه ماساچوست در امهرست در طول چندین ماه در امتداد سن آندریاس در کالیفرنیا، هزاران میکرو لرزش را ثبت کرده اند وبه این نتیجه رسیدند که دو شهر بزرگ آمریکا را خطر نابودی تهدید می کند.

 به گزارش اسپوتنیک به اشاره به Science Alert دانشمندان دانشگاه ماساچوست در امهرست در طول چندین ماه در امتداد سن آندریاس در کالیفرنیا، هزاران میکرو لرزش را ثبت کرده اند وبه این نتیجه رسیدند که دو شهر بزرگ آمریکا را خطر نابودی تهدید می کند.
دانشمندان برای مدت طولانی میکرو لرزش ها را مورد توجه قرارداده اند، ولی نمی توانند ماهیت این لرزش را درک کنند. اماپیش از این زلزله شناسان لرزش عمودی را در منطقه دره سن برناردینو- کالیفرنیا ثبت کرده بودند.
دانشمندان خاطرنشان می سازند که تغییرات بالقوه صفحات لیتوسفری یا هر فرآیند حرکت غیر قابل توضیح و مطالعه نشده در عمق زیاد میتواند باعث ایجاد زلزله با شدت هشت درجه یا بیشتر از آن شود.
گسل ترادیس سان آندریاس صفحات لیتوفونیک بین اقیانوس آرام و امریکای شمالی به 1300 کیلومتر می رسد و کل کالیفرنیا را احتوا می کند. گسل سان آندریاس تا حال دو بار باعث زمین لرزه های شدید شده است.
علاوه بر این گسل در کالیفرنیا یک گسل دیگر بنام هیوارد یافت شده که مناطق مرکزی منطقه ساحلی، سانفرانسیسکو را پوشش می دهد.
به عقیده زلزله شناسان، در صورت احتمال زمین لرزه قوی ممکن است، همراه با کالیفرنیا، شهر لس آنجلس، نیز می تواند از روی زمین پاک شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала