روحانی شرط ایران برای مذاکره با امریکا را نامبرد

© AP Photo / Mohammad Bernoروحانی شرط ایران برای مذاکره با امریکا را نامبرد
روحانی شرط ایران برای مذاکره با امریکا را نامبرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روحانی میگوید تا زمانیکه واشنگتن روابط خود را با تهران تغییر ندهد، ایران حاضر به مذاکره نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ایران با نشر خبرنامه ای در سایت خود اعلام کرد که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جریان سخرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت که تهران در خصوص مذاکره با امریکا زمانی تصمیم خواهد که واشنگتن ارتباط خود با تهران را تغییر دهد.

روحانی: «امروزه ما هیچ امیدی در ارتباط با رفتار رئیس جمهور امریکا نداریم. اگر روزی ما شاهد تلاش صادقانه امریکا برای ازسرگیری ارتباطات باشیم، آنوقت تصمیم خواهیم گرفت. آنوقت فضای جدیدی به وجود خواهد آمد.»

روحانی خروج امریکا از برجام را یک اقدام اشتباه عنوان کرد و افزود که واشنگتن بدون هیچ دلیلی تحریمات علیه ایران وضع کرده، او را تهدید میکند و در امور داخلی آن مداخله میکند.

علاوه براین وی معتقد است که تلاش های امریکا برای جلوگیری از صادرات نفت ایران، «بسیار خطرناک» میباشد. 

قابل یادآوری است، در تاریخ ۸ می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. 

این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد. رئیس جمهور ترامپ معتقد است که برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم میکند.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала