ابراز آمادگی ایران برای همکاری در مبارزه با قاچاق مواد مخدر افغانستان

© AP Photo / Ebrahim Norooziابراز آمادگی ایران برای همکاری در مبارزه با قاچاق مواد مخدر افغانستان
ابراز آمادگی ایران برای همکاری  در مبارزه با قاچاق مواد مخدر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری ایران در دیدار با رئیس اجرایی افغانستان تاکید کرده که کشورش آماده است در مورد امنیت مرزهای دو کشور و مبارزه با قاچاق مواد مخدر با افغانستان همکاری نزدیک نماید.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی با نشر خبرنامه‌ای گفته که داکتر عبدالله عبدالله، روز گذشته در حاشیه اجلاس سالانه‌ مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در نیویارک ملاقات کرد.

در این دیدار داکتر عبدالله، مراتب تسلیت خود را به خاطر حملات دهشت‌افگنانه اخیر در اهواز ایران به رییس جمهور ایران ابراز داشت و گفت که در همکاری باهم بتوانیم به دهشت‌افگنی در منطقه پایان دهیم.

آقای  حسن روحانی نیز گفت از این‌که مردم افغانستان و ایران قربانی دهشت‌افگنی اند ابراز تأسف می‌کند. آقای روحانی در ادامه صحبت‌های خود گفت که مردم ایران نیز در درد و اندوه مردم افغانستان شریک اند و تاکید نمود که در همکاری باهم این دو ملت بتوانند به دهشت‌افگنی پایان دهند.

داکتر عبدالله با ابراز قدردانی از سیاست‌های نیک ایران در قبال افغانستان به ویژه در قبال مهاجران خواهان تحکیم هرچه بیش‌تر روابط میان دو کشور گردید. وی گفت که دشمنان افغانستان تلاش کردند با حملات هدفمند باعث تفرقه‌های قومی-مذهبی در افغانستان گردند اما با بیداری و درک مردم افغانستان این توطیه خنثی گردید.

داکتر عبدالله در این نشست درباره برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری سخن گفت و آن را گامی در راه استقرار و ثبات سیاسی در افغانستان دانست.

آقای روحانی در این نشست همچنان خواهان نهای شدن توافقنامه جامع میان دو کشور گردید و از آمادگی کشورش برای بهره‌برداری از بندرچابهار و امتداد راه آهن تا مرز افغانستان خبردارد و تاکید کرد که کشورش آماده است در مورد امنیت مرزهای دو کشور و مبارزه با قاچاق مواد مخدر با افغانستان همکاری نزدیک نماید.

داکتر عبدالله با استقبال از پیشنهادات و صحبت‌های آقای روحانی تاکید نمود که در مذاکرات روی نهایی ساختن توافق جامع میان ایران و افغانستان پیشرفت‌های صورت گرفته و ابراز امیدواری نمود که این توافقنامه به زودی میان دو کشور به امضا برسد.

هردوطرف در این نشست روابط میان دو کشور را خوب و حسنه خواندند و خواهان حفظ روابط دوستانه و همکاری بیش‌تر میان دو کشور برای استفاده بهتر از فرصت‌های اقتصادی شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала