دماسنج برای اندازه گیری دما در فضا و زمین

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر دماسنج برای اندازه گیری دما در فضا
دماسنج برای اندازه گیری دما در فضا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه دماسنجی را برای اندازه گیری دمای پایین فضا ساخته است.

به گزارش اسپوتنیک،دانشمندان روسیه دماسنج صوتی گازی را برای اندازه گیری هوای بسیار سرد به عنوان مثال در قطب شمال و یا کره مهتاب ساخته اند تا با کمک آن به آزمایش قابلیت کار تخنیک آلات فضایی روی زمین بپردازند.
سرگی دونچنکو رئیس پژوهشکده علمی- تحقیقاتی فیزیک و اندازه گیری فنی — رادیوتکنیکی در این خصوص گفت:«یک نوآوری دیگر ما، دماسنج گازی صوتی است که برای اندازه گیری آب و هوای بسیار پایین اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال، سفینه فضایی روسیه به کره ماه پرواز می کند که دما در آنجا 200-150 درجه سانتیگراد زیر صفر امی‌باشد. ما چطور می توانیم بفهمیم که آیا آلات تخنیکی ما در چنین اقلیم قادر به کار کرده است یا خیر؟
این نوع وسایل در محفظه های ویژه ای آزمایش می شوند. اما هیچکس نمی تواند با اطمینان صد در صد بگوید که آن ها در دمای مشابه فضایی آزمایش شده اند. حالا پس از ساخت دماسنج فضایی با دقت بمراتب بالایی می توان اقلیم واقعی را تعیین کرد.
از این دماسنج می توان درذ روی زمین نیز استفاده کرد. "روی زمین جاهای زیادی وجود دارد که سرما آهن را شکننده می سازد. با استفاده از این دماسنج ما در طرح های بین المللی در باره تشخیص و تعیین واحد دما با استفاده از گزینه ثابت اندازه گیری Boltzmann و اندازه گیری اختلاف بین دمای مطلق ترمودینامیکی و مقیاس درجه حرارت بین المللی فعلی شرکت می کنیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала