کابینه امنیتی اسرائیل: ارتش علیه حضور ایران در سوریه اقدام کند

© REUTERS / Amir Cohenکابینه امنیتی اسرائیل: ارتش علیه حضور نظامی ایران در سوریه اقدام کند
کابینه امنیتی اسرائیل: ارتش علیه حضور نظامی ایران در سوریه اقدام کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کابینه امنیتی اسرائیل به ارتش آن کشور دستور داد تا علیه حضور نظامی ایران در سوریه عمل کند .

به گزارش اسپوتنیک، کابینه امنیتی- نظامی اسرائیل به نیروهای مسلح آنکشور دستور داد تا عملیات شان را علیه حضور نیروهای ایران در سوریه در هماهنگی کامل با همتایان روسیه در حوزه امنیت ادامه دهند.
کابینه امنیتی اسرائیل اوضاع ارتباط با روسیه را که پس سقوط هواپیمای ایل — 20 روسیه در سوریه به میان آمده، مورد بررسی قرار داد. هواپیمای روسیه هفته گذشته توسط حملات هوایی اسرائیل در لاذقیه " سوریه" منهدم شد.
در گزارش دفتر مطبوعاتی کابینه امنیتی اسرائیل آمده است که: اسرائیل همچنان عملیات های خود را علیه حضور ایران در سوریه، در همآهنگی با نیرو های روسیه در ساحه امنیت در آن کشور ادامه خواهد داد.
از سال 2015 بدین سو میان بین روسیه و اسرائیل، یک میکانیزم ارتباطات برای محافظت در برابر درگیری های اتفاقی و سایر حوادث خطرناک در طی عملیات در سوریه، جایی که اسرائیل به طور منظم به پایگاه های حضور نظامی ایران و ماهواره های آن حمله می کند، عمل می کند. 

نتانیاهو صدارعظم اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
هشداری اسرائیل به ایران

وزارت دفاع روسیه 17 سپتمبر خبر داد که حوالی ساعت یازده شب (به وقت مسکو) ارتباط با طیارۀ روسی ایل — 20 که به پایگاه هوایی حمیمیم در حال بازگشت بود، قطع شد. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این طیاره با 15 تن خدمه پرواز در فاصله 35 کیلومتری از سواحل بحیرۀ مدیترانه قرار داشت.
چنانکه در وزارت دفاع روسیه گفته اند، در عین زمان چهار جنگندۀ اف — 16 اسرائیلی، بر ولایت لاذقیه سوریه حملات هوایی انجام می‌دادند، و از کشتی نظامی فرانسوی اوورن (Auvergne) نیز راکت پرتاب می‌شد.
در وزارت دفاع روسیه خاطر نشان ساخته اند که طیارۀ‌های اسرائیلی قصداً در منطقه لاذقیه وضعیت خطرناک ایجاد نمودند، ابزارهای کنترول هوایی اسرائیل از قبل طیارۀ ایل — 20 را دیده بودند، زیرا طیارۀ مذکور در حال فرود آمدن بود.
علاوه بر این، اسرائیل از انجام عملیات هوایی در منطقه لاذقیه به فرماندهی نیروهای روسی در سوریه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه این اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل را یک اقدامت خصمانه خوانده است و به خود حق انجام اقدامات بالمثل را داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала