چرا تحریم‌ها علیه روسیه با تحریم‌ها علیه ایران فرق دارد؟

© AP Photo / J. Scott Applewhiteچرا تحریم‌ها علیه روسیه با تحریم‌ها علیه ایران فرق دارد؟
چرا تحریم‌ها علیه روسیه با تحریم‌ها علیه ایران فرق دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحریم‌های امریکا علیه روسیه بر خلاف تحریم‌ها علیه کوریای شمالی و یا ایران به افراد و شرکت‌های تجاری متمرکز است، زیرا اقتصاد روسیه بزرگ و به خوبی به سیستم مالی بین‌المللی و تجارت یکپارچه است.

به گزارش اسپوتنیک، مارشال بیلینگزلی، دستیار بخش تامین مالی تروریسم وزارت مالیه امریکا گفته است که امریکا نمی‌تواند همان تحریم‌های که علیه ایران و کوریای شمالی اعمال می‌کند علیه روسیه انجام دهد و همچنان یادآور شده است که تحریم‌های امریکا علیه روسیه در مقایسته با تحریم‌های مربوط به ایران و کوریای شمالی به افراد و شرکت‌های تجاری بوده، زیرا که اقتصاد روسیه گسترده و به خوبی به سیستم مالی بین‌المللی و تجارت یک‌پارچه است.

تهدید امریکا به کشور های همکار با ایران - اسپوتنیک افغانستان
تهدید امریکا به کشور های همکار با ایران

بیلینگزلی، در سخنرانی قبل در مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا گفت که وزارت مالیه کشور روش‌های مختلفی را برای اعمال تحریم‌های علیه کشورهای مختلف به ویژه روسیه، ایران و کوریای شمالی انتخاب می‌کند.
وی افزود: "روسیه با کشورهای دیگر متفاوت است ما نمی‌توانیم تحریم‌های که بالای کشورهای دیگر از جمله ایران و کوریای شمالی اعمال کردیم بالای روسیه این نوع تحریم‌ها را وضع کنیم، زیرا اقتصاد روسیه در مقیاس بزرگ قرار دارد و به خوبی در سیستم مالی بین‌المللی جهانی ادغام شده است برعکس، کشورهای مانند کوریای شمالی و ایران که در طول دهه ها عمدتا یا کاملا از سیستم مالی بین‌المللی جهانی جدا شده اند".
بیلینگزلی است که ایالات متحده امریکا از جنوری سال 2017 میلادی علیه 232 شخصیت حقیقی و حقوقی در بخش‌های کلیدی اقتصاد روسیه تحریم هایی را اعمال کرده است.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه جامع برنامه هسته‌ای ایران (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیتهای هسته‌ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می‌باشد.
به عقیده رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا، طرح جامع مشترک با ایران، با دور زدن تحریم‌ها امکان ساخت بمب هسته‌ای را برای تهران فراهم می‌کند. در عین حال وی به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.
رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرف‌های توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می‌دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала