کاهش شدید قدرت رزمی کشتی‌های طیاره‌بر امریکا

© REUTERS / US Navy/Mass Communication Specialist 2nd Class Scott Fenaroli/Handoutکاهش شدید قدرت رزمی کشتی‌های طیاره‌بر امریکا
کاهش شدید قدرت رزمی کشتی‌های طیاره‌بر امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرعت گسترش کشتی‌های طیاره‌بر امریکایی در 25 سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Business Insider، سرعت گسترش گروه کشتی‌های طیاره‌بر امریکایی در 25 سال گذشته کاهش یافته است و دلیل مشکلات تعمیر و سرویس گفته شده است که تنها در عملیات که در سال 2018 انجام شد 15 درصد از این کشتی‌ها قادر به استفاده بوده اند.

قایق های خارج از خدمت امریکایی در خدمت ارتش اوکراین - اسپوتنیک افغانستان
قایق های خارج از خدمت امریکایی در خدمت ارتش اوکراین

به گفته این نشریه، نیروهای دریایی امریکا، چنین کاهش سرعت گسترس در کشتی‌های طیاره‌بر خود را پس از اتمام جنگ سرد نشان داده اند.
این علائم مشکلات در کشتی‌های طیاره‌بر امریکا چند سال پیش ظاهر شد و این نشریه می‌گوید که کشتی‌های طیاره‌بر این کشور در دوره بین سال های 2000 و 2016 میلادی به خاطر تاخیرات رخ داده در تعمیر انها مدت 1300 روز بیکار بودند که معادل هفت سفر دریایی شش ماهه است.
علاوه بر این اکنون فقط نیمی از جنگنده ـ بمب افکن‌های عرشه ای F/A-18E/F "سوپرهورنت" ، طیاره‌های اصلی نیروی دریایی امریکا دارای آمادگی رزمی هستند.
به گفته مقامات نیروی دریایی امریکا دلیل این وضع شرکت بیش از حد نیروهای دریایی ایالات متحده در عملیات گوناگون در سراسر جهان پس از عملیات تروریستی 11 سپتمبر سال 2001 میلادی است.

این وضعیت در نیروی دریایی ایالات متحده امریکا سبب می‌شود که روسیه و چین نیروهای دریایی خود را به طور قابل توجهی تقویت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала