مخالفت مسکو با تحریمات یکطرفه علیه کوریای شمالی

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر مخالفت مسکو با تحریمات یکطرفه علیه کوریای شمالی
مخالفت مسکو با تحریمات یکطرفه علیه کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه خواستار لغو تحریمات یکطرفه علیه کوریای شمالی شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان سخرانی در نشست به سطح وزیران شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریمات یک طرفه امریکا و سایر کشورها علیه کوریای شمالی را نقض قوانین و مقررات تجارت بین المللی عنوان کرد و خواستار لغو آنها گردید.

لاوروف:‌ «تحریمات مستقل یا ثانویه امریکا و برخی از متحدان آنها که با دور زدن تحریمات شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کوریای شمالی و سایر کشورهای جهان اعمال میگردند، ناراحت کننده است. همچو محدودیت های یکطرفه نه تنها حاکمیت و منافع قانونی کشورهای عضو را نقض میکند و در مغایرت با قوانین و مقررات تجارت بین المللی قرار دارد، بلکه یکپارچگی محدودیت های وضع شده از سوی شورای امنیت را نیز تضعیف میکند.»

آقای لاوروف افزود که تحریمات علیه کوریای شمالی نباید به ابزار مجازات جمعی تبدیل شود.

وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که در شرایط کنونی، که پیونک پانگ آماده همکاری و علاقمند تامین ثبات منطقه است، موضع کشورهای غربی مبنی بر افزایش فشارها بر کوریای شمالی «اقدام نابهنگام» میباشد.

قابل یادآوری است، پیش از این مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا از دیدار قریب الوقوع دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی خبر داد و افزود که قصد دارد تا پایان سال روان میلادی برای تنظیم این دیدار به پیونگ یانگ سفر نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала