رسوایی جدید فیسبوک/ اطلاعات 50 میلیون کاربر سرقت شد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaرسوایی جدید فیسبوک/ اطلاعات 50 میلیون کاربر سرقت شد
رسوایی جدید فیسبوک/  اطلاعات 50 میلیون کاربر سرقت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه جهانی فیسبوک با نشر اعلامیه‌ای از بروز یک مشکل امنیتی جدی برای 50 میلیون کاربر خبر داده است.

به گزارش یواسپوتنیک، به نقل از The New York Times بر بنیاد بیانیه این شبکه اجتماعی، مدیران این شرکت هفته جاری این مشکل امنیتی را کشف کرده اند.
هنوز مدیران این شرکت موفق به شناسایی منشاء این مشکل نشده و معلوم نیست که به چه اندازه اطلاعات کاربران از این مشکل امنیتی متاثر گردیده است.
با این وجود فیسبوک گفته که مهاجمان با سوء استفاده از نقطه ضعف(کود آسیب پذیری) دست به سرقت نشانه‌های امنیتی کاربران زده و به این شیوه به حساب آنان دسترسی پیدا کرده اند.
نشانه‌های امنیتی حکم کلیدهای دیجیتالی را دارد که کابران را به حساب شان متصل ساخته و با استفاده از آن کاربر مجبور نیست که در زمان ورود به حسابش گذرواژه خود را وارد کند.
از سوی دیگر، «مارک زاکربرگ» موسس و مدیرعامل فیسبوک در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مهندسان این شرکت سه شنبه گذشته حملات را کشف کردند و پنجشنبه شب این نقص برطرف شده است.
فیسبوک که حدود دو میلیارد کاربر دارد، متهم است، در خصوص گزارش های مربوط به دخالت نهادهای اطلاعاتی خارجی و گروه های وابسته آنها در انتخابات 2016 آمریکا به کندی عمل کرده اند.
مدیران شبکه اجتماعی فیسبوک می‌گویند که آنان برای مبارزه با حمله سایبری ذکر شده ضعف گزینه (View As) را برطرف کرده و مقام‌های قضایی و پولیس را در جریان قرار داده اند.
در این بیانیه همچنین گفته شده که کاربران نیازی به تغییر گذرواژه حساب شان ندارند و مدیران فیسبوک متعهد بر حفظ امنیت داده‌های شخصی کاربران شان هستند.
بنیانگذار فیسبوک مارک زوکربرگ گفت که صفحه او نیز از نشت اطلاعات صدمه دیده. او بابت این امر عذرخواهی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала