واکنش ایران به اتهامات امریکا درباه بستن سرقنسولگری امریکا در بصره

© AFP 2023 / Atta Kenareواکنش ایران به اتهامات امریکا درباه بستن سرقنسولگری امریکا در بصره
واکنش ایران به اتهامات امریکا درباه بستن سرقنسولگری امریکا در بصره - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه ایران گفته است که اتهامات و توجیهات مطرح شده توسط امریکایی‌ها برای بستن سرقنسولگری خود در بصره مردود، مذموم و محکوم است.

به گزارش اسپوتنیک، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهامات و ادعاهای مطرح شده توسط امریکایی‌ها در توجیه تعطیلی سرقنسولگری آن کشور در بصره را ناموجه، بی مورد خواند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه تعرض به دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک را محکوم می‌کند و توجیه مضحک بسته شدن سرقنسولگری امریکا در بصره که در پی روزها و هفته ها تبليغات و پیش‌گویی و ایراد اتهامات واهی به ایران و نیروهای عراقی انجام شد را فراری به جلو و اقدامی فرافكنانه و مشکوک می‌داند.

امریکا کنسولگری خود در بصره را مسدود کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا کنسولگری خود در بصره عراق را مسدود کرد

قاسمی افزود: اگرچه شواهد و قراین متعددی از دخالت پیدا و پنهان عوامل خارجی در حمله وحشیانه به سرقنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره وجود دارد، اما توجیهات کودکانه مقامات امریکایی برای ماجراجویی و القاء ناامنی در عراق و فشار به دولت این کشور در پس این نمایش بخوبی عیان بوده که البته اقدامی مذموم و كاملا محکوم است.
بصره بزگترین شهر واقع در جنوب عراق و سومین شهر برزگ این کشور است. درنیمه اول ماه سپتمبر این شهر شاهد اعتراضات مردمی برای بهبود بخشیدن به وضعیت آب آشامیدنی و برق این شهر بود. در ادامه این حوادث، معترضین به ساختمان‌های اداری، دفاتر احزاب سیاسی و همچنان سرقنسولگری ایران حمله کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала