امریکا: در صورت لزوم راه فروش منابع انرژی روسیه را می‌بندیم

© AFP 2023 / Nicholas Kammامریکا: در صورت لزوم راه فروش منابع انرژی روسیه را می بندیم
امریکا: در صورت لزوم راه فروش منابع انرژی روسیه را می بندیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در صورت لزوم می‌تواند راه‌های دریایی روسیه را محاصره نموده و باعث جلوگیری از تامین انرژی روسیه به کشورهای منطقه خاورمیانه شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Washington Examiner، راین زینکی، وزیر امور داخله امریکا، در جریان سخنرانی خود در یک انجمن صنعتی در شهر پیتسبرگ ایالت پنسیلوانیا ایالات متحده امریکا بیان داشت که ایالات متحده امریکا در صورت لزوم می‌تواند مسیرهای دریایی روسیه را مسدود کرده و باعث جلوگیری از عرضه انرژی روسیه به کشورهای منطقه خاورمیانه شود.

کاهش شدید قدرت رزمی کشتی‌های طیاره‌بر امریکا - اسپوتنیک افغانستان
کاهش شدید قدرت رزمی کشتی‌های طیاره‌بر امریکا

زینکی گفت: "ما به لطف نیروهای دریایی مان این فرصت داریم تا اطمینان دهیم که مسیرهای ارتباطی دریا باز خواهد بود و در صورت لزوم ما این مسیر ارتباطی را می‌توانیم مسدود نمایم و باعث جلوگیری ازعرضه انرژی روسیه به بازار شویم".
علاوه براین، وزیر امور داخله امریکا گفته است که تنها منبع درآمد برای اقتصاد روسیه فروش منابع انرژی به کشورهای خاورمیانه است او همچنان می‌گوید که روسیه با دنبال کردند سیاستی فعال در این کشورها می‌خواهد نفت و گاز خود را در آنجا به فروش برساند.
وزیر امور داخله امریکا همچنان اشاره کرد که شرایط وضعیت ایران بسیار مشابه با وضعیت روسیه بوده و برای مقابله با این مسائل دو گزینه وجود دارد.

راین زینکی افزود: "یک گزینه نظامی است که من ترجیع نمی‌دهم که راه نظامی را پیش گرفت و گزینه دوم گزینه اقتصادی است که با فشار آوردن می‌توانیم انرژی خود را جاگیزین کنم ما قادر به انجام این کار استیم بخاطریکه امریکا بزرگترین تولید کننده نفت و گاز در جهان می‌باشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала