سیاسیون آلمانی از افتتاح مسجد یکجا با اردوغان خودداری کردند

© REUTERS / Kayhan Ozer/ Cumhurbaşkanlığıسیاسیون آلمانی از افتتاح مسجد یکجا با اردوغان خودداری کردند
سیاسیون آلمانی از افتتاح مسجد یکجا با اردوغان خودداری کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر ایالت نوردراین-وستفالن و شهردار شهر کلن آلمان از شرکت در مراسم افتتاح مسجد جدید با حضور رئیس جمهور ترکیه، خودداری نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری آلمانی دویچه وله، آرمین لاشیت، نخست‌وزیر ایالت نوردراین-وستفالن و هنریتا ریکر، شهردار شهر کلن در آلمان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را در مراسم افتتاح مسجد جدید در شهر کلن همراهی نکردند.

در گزارش آمده است که آرمین لاشیت در میدان هوایی شهر کلن با اردوغان دیدار نموده است اما از رفتن با وی به مراسم افتتاح مسجد جدید خودداری کرده است. نخست‌وزیر ایالت نوردراین-وستفالن آلمان گفته است که با اشتراک وی، این مراسم به یک "رویداد بسیار سیاسی" تبدیل خواهد شد.

اردوغان به هدف افتتاح مسجد عازم آلمان شد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان به هدف افتتاح مسجد عازم آلمان شد

هنریتا ریکر گفته است که وی روز جمعه (۲۸ سپتمبر) برای اشتراک در مراسم افتتاح مسجد جدید یک دعوتنامهٔ غیر رسمی بدست آورده بود. به گفتهٔ سخنگوی وی، آنها این دعوت را به عنوان یک دعوت دیروقت و غیرجدی پنداشته اند.

اردوغان با سخنرانی در میدان این مسجد، از سفر رسمی دو روزه اش به آلمان نتیجه‌گیری نموده، آنرا موفقانه نامید.

به گفته اردوغان، وی در این سفر با رئیس جمهور و نخست‌وزیر آلمان ملاقات نموده و روی موارد مختلف به‌شمول مبارزه با نژادپرستی و اسلام‌هراسی، بحث نموده است.

مسجد جدید در شهر کلن آلمان یکی از بزرگ‌ترین مسجدهای اروپا می‌باشد که در گنجایش ۱۱۰۰ نمازگذار را دارد. اعمار این مسجد ۳۰ میلیون یورو هزینه برداشته که توسط جناح ترکی پرداخته شده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала