عربستان مصارف حمله به ایران را می پردازد

© REUTERS / Lucas Jacksonمحمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان حمله به ایران را شرط پرداخت دستمزد تروریست‌ها قرار داده است.

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه «سی‌.ان.ان» گفت عربستان سعودی از اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، گروهی که در اهواز حمله تروریستی انجام داد، حمایت مالی کرده است.

واکنش ایران به خواست ترامپ از عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ایران به خواست ترامپ از عربستان سعودی
ظریف وزیر امور خارجه ایران در مورد حمله تروریستی که حین رسم وگذشت نظامی در ایران صورت گرفت، گفت: «این یک حمله تروریستی بود که شورای امنیت آن را محکوم کرد. مسئولیت این کار را کسانی بر عهده گرفتند که از پایتخت‌های اروپایی با تلویزیون‌های تحت حمایت مالی عربستان سعودی صحبت می‌کردند. این همه واقعیات است».
ظریف افزود: «ایالات متحده با گروه‌هایی که امنیت مردم ایران را تهدید می‌کنند، از جمله گروهی که با صدام در حمله به ایران هم‌دست بودند، تعامل دارد… ایالات متحده غیرطبیعی رفتار می‌کند و با تروریست‌ها صحبت می‌کنند».
ولیعهد عربستان: رهبر ایران هتلر خاورمیانه است - اسپوتنیک افغانستان
ولیعهد عربستان: رهبر ایران هتلر خاورمیانه است
وی تاکید کرد که عربستان سعودی گروه‌های تروریستی فعال در مرزهای ایران را حمایت مالی می‌کند، «در واقع شاهد هستیم که عربستان سعودی عملا پرداخت دستمزد بیشتر به این گروه‌ها را به انجام حمله (به ایران) مشروط کرده‌اند. ولی‌عهد عربستان سعودی یک و نیم سال پیش علنا اعلام کرد که آن‌ها جنگ را به داخل ایران می‌کشانند».
وی افزود: «این چیزی است که آن‌ها برایش تلاش می‌کنند. این واقعیت که ما نیروی دفاعی و اطلاعاتی قدرتمندی داریم و می‌توانیم اغلب این تلاش‌ها را خنثی کنیم، به این معنی نیست که آن‌ها در حال انجام اقدامی نیستند».
گفته میشود که سعودی ها سعی می ورزند رژیم ایران را سرنگون و ایران را نابود نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала