رئیس جمهورغنی خواهان ختم جنگ اعلام ناشده از جانب پاکستان شد

© ARG - ارگ - FBرئیس جمهورغنی خواهان ختم جنگ اعلام ناشده از جانب پاکستان شد
رئیس جمهورغنی خواهان ختم جنگ اعلام ناشده از جانب پاکستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رئیس جمهوری کشور بار دیگر از پاکستان خواست تا ختم جنگ اعلام ناشده این کشور علیه افغانستان را اعلام کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری" محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در تازه ترین اظهارات اش گفته است که ما از پاکستان ختم جنگ اعلام ناشده و تحمیلی افغانستان را منحیث یک کشورمستقل و با ثبات می خواهیم، زیرا افغانستان با ثبات به شمول پاکستان به منفعت منطقه و جهان است.
آقای غنی شام روز دوشنبه (9 میزان) در دیدار با شماری از جوانان ولایت پکتیا در ارگ ریاست جمهوری گفت که افغانستان با ثبات به شمول پاکستان به منفعت منطقه و جهان است.
وی افزود که بدون همکاری های منطقوی، رشد اقتصادی پاکستان ناممکن است، افغانستان بدون این کشور —پاکستان- هم می‌تواند به هند برسد، اما آنان بدون افغانستان نمی‌توانند به آسیای میانه دسترسی پیدا کنند.
محمداشرف غنی بیان داشت که ما ارزش و نعمت صلح را می‌دانیم، اما باید برای قیمت صلح به اجماع ملی برسیم و باید در این بخش به تمام نگرانی‌های مردم پاسخ اساسی بدهیم. 

غنی: به جنگجویان مزدور اجازه دخالت در افغانستان را نخواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
غنی: به جنگجویان مزدور اجازه دخالت در افغانستان را نخواهیم داد

آقای غنی اظهار داشت که در خصوص صلح اجماع بین المللی، منطقوی و کشورهای اسلامی به وجود آمده است و در عرصه صلح ضرورت به اجازه کسی نداریم، زیرا خواست اساسی مردم و اولویت مهم ماست.
آقای غنی نیز به جوانان پکتیا اطمینان داد که تمام امتیازات درجه اول در سال جاری به این ولایت داده می شود و به وزارتخانه‌ها و ادارات هدایت داد که تشکیلات ولایت درجه اول را به پکتیا بدهند.
محمداشرف غنی در حالی از پاکستان می‌خواهد که جنگ اعلام ناشده علیه افغانستان را پایان دهد که پیش از این وی گفته بود که افغانستان و پاکستان در یک جنگ اعلام ناشده به سر می‌برند.
مقام‌های امریکایی و افغانستان بارها تاکید کرده اند که تروریستان در خاک پاکستان پناهگاه امن دارند و پاکستان از این تروریستان به عنوان ابزاری برای پیشبرد سیاست خارجی خودش استفاده می‌کند. مساله‌ای که پاکستان آن را رد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала