واکنش پنتاگون به حمله راکتی ایران به سوریه

© Photo / David B. Gleasonواکنش پنتاگون به حمله راکتی ایران به سوریه
واکنش پنتاگون به حمله راکتی ایران به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون حمله راکتی ایران به مناطقی در شرق فرات بالای افراط گرایان را "غیر مسئولانه" و دور از تعقل خواند.

به گزارش اسپوتنیک، شان رابرتسون یکی سخنگویان وزارت دفاع امریکا حمله راکتی ایران به مناطقی در شرق فرات در سوریه را "تهدیدی برای هوانوردی غیرنظامی و غیر مسئولانه" توصیف کرد.
وی ضمن اشاره به اینکه "این حمله بدون هماهنگی با نیروهای ائتلاف به رهبری واشنگتن" صورت گرفته است افزود: با وجودی که حمله مذکور به نیروهای ائتلاف آسیبی وارد نکرده است ارزیابی ما از آن ادامه دارد.
رابرتسون اظهار داشت: با در نظر گرفتن حریم هوایی پیچیده در آن منطقه این نوع حملات نیروهای فعال در مبارزه با داعش در سوریه را به خطر می اندازد.
سخنگوی پنتاگون با تاکید بر "تاسیس کانال ارتباطی بین امریکا و روسیه برای تفکیک نیروها در سوریه" گفت: ایران از این گونه تدابیر استفاده نمی کند. شلیک راکت به حریم هوایی بدون هماهنگی تهدیدی برای هوانوردی نظامی و غیرنظامی است. 

حمله موشکی روسیه به تکیه گاه داعش در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
انتشار فلم حمله راکتی ایران به مقر عاملان حمله تروریستی اهواز+ ویدئو

شان رابرتسون همچنین تصریح کرد: نیروهای ائتلاف توان کافی برای شکست بقایای داعش در دره فرات را دارند. هر نوع رفتار ایران در این منطقه غیرمسئولانه٬ ناامن و مسبب افزایش تنش است.
ارتش ایران روز گذشته در اطلاعیه‌ای از هدف قرار دادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه با 6 فروند راکت بالستیک زمین به زمین در نخستین ساعات صبح (دوشنبه) توسط قطعات راکتی نیروی هوافضای ارتش ایران خبر داد.
در گزارش گفته شد که، در نتیجه عمله راکتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شماری از تروریست ها از نابود و تعداد زیاد از آنها، زخمی شده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала