زنان امریکایی موظف به رئیس بودن شدند

© Depositphotos.com / G_studioزنان امریکایی موظف به رئیس بودن شدند
زنان امریکایی موظف به رئیس بودن شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت های دولتی در ایالت کالیفرنیای امریکا موظف شدند تا زنان را در هیئت مدیره شرکت ها شامل کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه امریکایی New York Post قانون مربوطه توسط فرماندار کالیفرنیا، جری براون امضا شد. این قانون مربوط به شرکت های دولتی است. با توجه به قانون جدید، تا پایان سال 2019، تمام شرکت هایی که در کالیفرنیا مستقر هستند باید حداقل یک زن در هیئت مدیره شرکت داشته باشند. پس از سه سال، نظر به تعداد اشورا، شمار زن ها باید به سه نفر افزایش یابد.
اگر قانون جدید اولین بار نقض گردد، می تواند تا 100 هزار دالر جریمه داشته باشد، متعاقبا اندازه جریمه تا 300 هزار دالر افزایش می یابد. علاوه بر این، جریمه ای 100 هزار دالری،برای آن دسته از شرکت ها در نظر گرفته شده که در اصل ترکیب مدیران شرکت را گزارش نمی دهند. 

US Army soldier - اسپوتنیک افغانستان
بررسی قانون خدمت نظامی اجباری زنان در امریکا

براون اظهار داشت که این قانون دارای نقایص بالقوه است که ممکن است مانع از اجرای آن شود، اما او اعتماد خود را به نفع قانون بیان داشت.
به گفته طراح این قانون سناتور محلی هانا بت جکسون، ورود زنان به هیئت مدیره باعث می شود که شرکت موفق تر از پیش باشد. علاوه بر این، قانون جدید به بهبود وضعیت با آزار و اذیت جنسی زنان نیز کمک خواهد کرد. وی همچنین مطمئن است که زنان اغلب کارهای چند وظیفه ای را بهتر از مردان انجام می دهند.
مخالفان قانون می گویند که اجرای قانون جدید بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر این، ممنوعیت قانون اساسی بر تبعیض را نیز نقض می کند. این ایالات نخستین ایالت در امریکا بود که چنین نورماتیف را به اجرا در آورد. چنین اقدامات در شماری از کشور های اروپایی از جمله ناروی و فنلاند پیش ازاین اجرا شده بود. خاطر نشان می گردد که در امریکا یک چهارم شرکت ها در هیئت مدیره زنان را شامل نساخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала