رهبر طالبان: امریکا هرگز در افغانستان پیروز نخواهد شد

© REUTERSرهبر طالبان: امریکا هرگز در افغانستان پیروز نخواهد شد
رهبر طالبان: امریکا هرگز در افغانستان پیروز نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال "اسکات میلر" فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان روز گذشته اعلام کرد که طالبان نباید منتظر خروج نیروهای خارجی از افغانستان باشد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده نیروهای امریکاو ناتو در افغانستان اعلام کرد که آنها هیچ شانسی برای پیروزی در جنگ افغانستان ندارد، زیرا ابتکار عمل در دست آنها قرار دارد.
وی تصریح کرد: گروه‌های مسلح در آینده این کشور نقشی ندارند و ساده‌ترین راه مصالحه و بازسازی افغانستان به‌صورت مشترک است.
«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع اظهارات فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان را غیرمسئولانه دانست و به لزوم خروج نیروهای خارجی از این کشور تأکید کرد.
این گروه تاکید کرد: ما می‌دانیم که امریکا از تمام تکنولوژی و قدرت خود برای تسخیر دایمی افغانستان استفاده کرده است اما آنها هرگز به اهداف شوم خود در این کشور دست نخواهند یافت.
سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که مردم افغانستان با استفاده از صبر و حوصله، امریکا در این کشور را با افتضاح بزرگی روبه‌رو کرده و اعتبار بین‌المللی این کشور را زیر سؤال برده‌اند. 

Pakistan's new Foreign Minister Shah Mehmood Qureshi listens during a news conference at the Foreign Ministry in Islamabad, Pakistan August 20, 2018 - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف عجیب وزیر خارجه پاکستان در رابطه به طالبان

مجاهد اظهار داشت: امریکا در جنگ 17 ساله افغانستان با سردرگمی روبرو شده و هزاران سرباز خود را از دست داده است. بنابراین امریکا و نیروهای ناتو نمی‌توانند جنگ در افغانستان را برنده شوند و شانسی برای پیروزی در این کشور ندارند، حتی مردم امریکا نیز از ادامه جنگ حمایت نمی‌کنند.
وی تصریح کرد، قابل مشاهده است که مواضع ضدونقیض مقامات امریکایی و استراتژی‌های شکست‌خورده آنها این کشور را به کجا سوق می‌دهد.
در بیانیه طالبان آمده است که دولت دست‌نشانده امریکا در افغانستان نیز در حال فروپاشی است پس چیزی تا پیروزی مردم این کشور و شکست کامل امریکا در این کشور باقی نمانده است.
سخنگوی طالبان هشدار داد که شکست امریکا اجتناب‌ناپذیر است و به‌زودی جهان شاهد شکست و ذلت این کشور خواهد شد.
برخی از کارشناسان بر این باورند که فرماندهان امریکایی برای تشدید تنش‌ها و کارشکنی در روند صلح به جنگ‌افروزی و اظهارات غیرمسئولانه را عنوان می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала